کد خبر: ۹۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 10
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی از سود چند برابری در محصولات و فرآورده‌های گیاهی با حمایت معاونت علمی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم حوزه علم و فناوری قرار گرفتن در مسیرهای دانش‌بنیان است،‌ ادعای ما بر دانش انباشت ‌شده در مراکز علمی است از طرفی هنوز صنعت ما به قدر کافی از این دانش بهره‌مند نیست، کارها سنتی،‌ ارزش افزوده کم و نیازمند دانش و تکنولوژی است. 

وی ادامه داد: امروزه از زعفران حدود 400 یا 450 میلیون دلار درآمد داریم در حالی که ارزش افزوده آن بسیار بالا است،‌ این محصول در صنایع دارویی و غذایی چندین میلیارد دلار سودآوری دارد.
 
عصاره بیان کرد: نتیجه زحمت آب، خاک و منابع پایه که ما در راه دست یافتن به محصول زعفران خرج می‌کنیم باید اتصال دانش به صنعت و در نتیجه رفاه سلامت باشد. 

وی تاکید کرد: باید دانش جدیدی در این عرصه تبدیل کنیم تا ورودی‌های جدید داشته باشیم. 

عصاره در زمینه کاهش شیرین‌بیان در کشور عنوان کرد: ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی باید در زمینه‌ی افزایش تولید شیرین نقش حمایت کننده‌ای داشته باشد. بر اساس این معضل جلساتی در خصوص کاهش این محصول برگزار کرده‌ایم تا معضل به وجود آمده کاهش یابد. 
 
عصاره تصریح کرد: این ستاد آمادگی دارد تا با وزارت صنعت، سازمان جنگل‌ها، بانکها  سرمایه گذاران در جهت پیشبرد دانش‌بنیان کردن محصولات اقتصادی جلساتی را برگزار کند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: