کد خبر: ۷۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 30
شفا آنلاين:طب سنتی>رژیم غذایی-یک محقق طب سنتی با بیان اینکه لاغری در طب سنتی مطابق بر گروه خونی افراد است، گفت: طبع چای سبز به دلیل سرد بودن آن برای یکسری از گروه‌های خونی مضر است و مصرف آن ممکن است فرد را دچار التهاب روده کند.

به گزارش شفا آنلاين، لاغری به روش طب سنتی را روشی مطمئن و مفید دانست و اظهار کرد: امروزه تعداد زیادی از افراد به خصوص خانم‌ها برای لاغری اقدام به روش‌های جراحی و کوچک کردن معده می‌کنند که اینگونه جراحی‌ها متاسفانه دارای عوارض بسیاری است و هزینه‌های هنگفتی نیز بر جای می‌گذارد، اما لاغری به روش طب سنتی در افراد نه تنها بدون عارضه است، بلکه در لاغری افراد هم تاثیر بسیار مفیدی دارد.


وی ادامه داد: امروزه متاسفانه بخش زیادی از حجم تبلیغات ماهواره‌ای به مکمل‌های لاغری و مشکلات جنسی اختصاص یافته که چندان برای افراد مفید واقع نشده و بنا بر گزارش‌های رسیده متاسفانه برخی از دارو‌های لاغری آغشته به ماده مخدر شیشه بوده است.

لاغری با طب سنتی مطابق با گروه خونی افراد
این محقق طب سنتی لاغری به روش طب سنتی را متناسب با گروه خونی افراد دانست و گفت: در طب سنتی اولین مرحله بعد از پاکسازی بدن تشخیص گروه خونی افراد مراجعه کننده است که بر اساس گروه خونی چهارگانه، باید‌ها و نباید‌های تغذیه‌ای افراد به آن‌ها داده می‌شود.

این مشاور تغذیه تصریح کرد: افرادی که دارای گروه خونی O هستند نباید لبنیات، غذا‌های گندمی، ماکارونی و لازانیا، بیسکوبیت، ذرت و انواع غلات و بلغور و کلم بخورند. افراد دارای گروه خونی A باید از خوردن گوشت قرمز، گاو و گوساله و مرغ، گندم، لبنیات و میوه‌های قرمز پرهیز کنند؛ همچنین افراد گروه خونی B، ذرت و عدس، بادام زمینی، به خصوص غذا‌های کنجددار، گندم و مرغ و جوجه را نباید مصرف کنند و اما افراد گروه خونی AB نباید مرغ و جوجه خروس، گوشت قرمز و لوبیای قرمز مصرف کنند.

جوادی به اثر بخشی برخی دارو‌های گیاهی برای لاغری اشاره کرد و افزود: افراد می‌توانند شربت سکنجبین، عرق کامبوجا که بسیار معجزه آسا است، سرکه، عرق نعنا و ترکیب پودر زیره و کرفس و رازیانه را به عنوان دمنوش طی طول شبانه روز میل کنند.

التهاب روده و اختلال در عادت ماهانه ناشی از مصرف قرص‌های لاغری چای سبز
این محقق طب سنتی، قرص چای سبز را اثربخش و مفید برای لاغری ندانست و اظهار کرد: طبع چای سبز به دلیل سرد بودن آن برای یکسری از گروه‌های خونی مضر است و مصرف آن ممکن است فرد را دچار التهاب روده و برای خانم‌ها اختلال ماهانه را منجر شود؛ اما امروزه بسیاری از افراد فقط از جاهای مختلف شنیده‌اند که برای لاغری قرص چای سبز مفید است که به نظر من گیاهان دارویی که به آن‌ها اشاره شد مفید و سالم‌تر هستند.

وی عادات تغذیه‌ای بسیاری از خانواده‌ها را در جامعه غلط دانست و گفت: متاسفانه سفره بسیاری از خانواده‌ها سرشاز از غذا‌هایی است که برای سلامت آن‌ها ضرر دارد و با علم اینکه می دانند نباید از این غذا‌ها استفاده کنند اما متاسفانه رعایت نمی‌کنند و مصرف بیش از حد برنج و نوشابه باعث شده است که نه تنها دچار مرض چاقی شوند بلکه بیماری دیابت و مشکلات گوارشی در جامعه زیاد شود.

این مشاوره تغذیه و طب سنتی رعایت وعده‌های غذایی را در لاغری مهم دانست و افزود: در وعده غذایی خوردن صبحانه کامل بسیار اهمیت دارد و برای اینکه افراد ترس از چاق شدن نداشته باشند توصیه می کنیم که ناهار را خیلی زیاد نخورند و شام را در ساعات پایانی شب نخورند که بسیار مضر است.


سینا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: