کد خبر: ۹۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 09
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: سرطان پرخرج‌ترین بیماری جهان است و هیچ بیماری به اندازه سرطان خرج ندارد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان با بیان این که سرطان پر خرج‌ترین بیماری جهان است، گفت: هیچ بیماری به اندازه سرطان خرج ندارد زیرا علاوه بر هزینه فیزیکی مسائل اجتماعی و فرهنگی هم در قبال سرطان وجود دارد بنابر این اگر بتوانیم کاری کنیم که پیشگیری از سرطان صورت گیرد این هزینه‌های بالا از بین می‌رود.

وی ادامه داد: سالانه 6 هزار میلیارد دلار برای درمان سرطان هزینه می‌شود در حالی که با هزینه‌ای کمتر از یک میلیون دلار می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.

اکبری با اشاره به زمان بر بودن نتیجه پیشگیری از سرطان عنوان کرد: زمانی که آمریکایی‌ها سیگار را ممنوع کردند 30 سال بعد آمار سرطان ریه در کشورشان کاهش یافت بنابر‌این اگر می‌خواهیم پیشگیری کنیم باید این حوصله علمی را داشته باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان در مورد پیشگیری حاکمیتی بیان کرد:  پیشگیری حاکمیتی یعنی حاکمیت از عوامل مخرب اجتماعی، فرهنگی، پزشکی، بهداشتی و ... پیشگیری کند علاوه بر این باید بتواند فضای امنی را در جامعه حاکم کند که استرس کاهش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پیشگیری در ایران ضعیف است، گفت: مهم‌ترین دلیل آن علم است هر کس می‌خواهد کاری را انجام دهد باید نسبت به آن عالم باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: