کد خبر: ۹۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 03
شفا آنلاین>اجتماعی>موسسه آوای هنر سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جشنواره «زندگی بدون دخانیات» را در بخش های عکس، پوستر و کاریکاتور برگزار می کند.
به گزارش شفا آنلاین، این جشنواره با هدف بالا بردن سطح آگاهی جامعه در زمینه سلامت همگانی و در راستای امر مهمِ پیشگیری برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش، این جشنواره به دنبال ایجاد حساسیت همگانی و گفت وگو در این زمینه است تا به دنبال مداومت و استمرار در این گفت وگو، ارزش ها و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی تازه ای را پدید بیاورد. هنجارها و ارزش هایی که رفتارهای تازه را در پی خواهند داشت و در نهایت به فرهنگ سازی می انجامد.
این گزارش می افزاید: این جشنواره با تاکید بر دغدغه های سلامت همگانی، می خواهد مردم را برای ایجاد زندگی سالم و بهداشتی، به مطالبه گری ترغیب کند.
سیگار، خانواده و جامعه، خانواده و مدرسه علیه دخانیات، سیگار، جوانان و نوجوانان، نقش زنان در کنترل دخانیات، افزایش قیمت، کاهش مصرف و قوانین کنترل دخانیات، حامی خود مراقبتی از موضوعات این جشنواره به شمار می روند.
متقاضیان برای شرکت در مسابقه، نخست باید فرم الکترونیکی ثبت نام را روی تارنمای اینترنتی به نشانی www.honarsalamat.com تکمیل کرده و سپس در همان صفحه، آثار خود را به صورت فشرده بارگذاری کنند.
آخرین مهلت ارسال به این مسابقه 15 اسفندماه جاری و اعلام اسامی برگزیدگان 20 اسفندماه جاری خواهد بود.
اکنون هفت میلیون و 300 هزار نفر در کشور بطور مستقیم و سه برابر این جمعیت نیز بطور غیرمستقیم با دود سیگار مواجه هستند که این افراد 20 تا 30 سال کمتر از سایر مردم عمر می کنند.
همچنین سالانه 65 هزار نفر در کشور بر اثر مصرف سیگار جان خود را از دست می دهند.
برچسب ها: دخانیات ، سیگار ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: