کد خبر: ۹۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 02
وزیربهداشت همزمان با افتتاح بیمارستان 164 تختخوابی گرمسارتاکید کرد:
شفا آنلاین>سلامت>وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: تا قبل از دولت یازدهم، سلامت اولویت هفتم کشور هم نبود، اما دکتر روحانی طبق وعده اش این حوزه را اولویت اول قرار داد.


 به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان 164 تختخوابی گرمسار از حاشیه سازی ها علیه سفر مسئولان برای جذب سرمایه گذاری انتقاد کرد و افزود: باید انصاف داشت و واقع بین بود، مردم خسته اند و حوصله این همه حاشیه سازی را ندارند.

وی با بیان اینکه مردم متوجه امور هستند و سره را از ناسره تشخیص می دهند، گفت: مردم در بزنگاهها مانند انتخابات اگر فرصت فراهم شود نظر خود را منعکس می کنند.
وزیر بهداشت به سفارش امام (ره) مبنی بر اینکه کشور از بیرون آسیب نمی بیند بلکه از درون آسیب خواهد دید، اشاره کرد و افزود: کشور زمانی آسیب می بیند که فرصت ها فراموش شود.
هاشمی به آشوب های موجود در منطقه هم اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی کمی مروت، عقلانیت ، انصاف ، تدبیر و حیا نیاز است.
وی اظهارداشت: مردم این همه شهید و مجروح و آزاده داده اند و چشم شان به کسانی است که می توانند اثر گذار باشند.
وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: زمانی که دولت یازدهم وزارت بهداشت و درمان را تحویل گرفت، 80 هزار میلیارد ریال بدهی داشت.
وی به اجرای طرح تحول سلامت هم اشاره کرد و افزود: در شرایط حاضر یک ریال بیشتر از پولی که در ابتدای طرح کارشناسی شده بود ، نمی خواهیم.
هاشمی نرخ تورم در حوزه بهداشت را 1.4 برابر تورم عادی اعلام کرد و گفت: همین مقدار هم نباید اضافه شود.
وی با اشاره به کاهش درآمد نفتی کشور اظهارداشت: از نظر برخی آقایان افزایش درآمدهای مالیاتی هم که امکان پذیر نیست و لذا وزارت بهداشت و درمان به تخصیص همان اعتبار مشخص شده ابتدایی راضی است.
هاشمی به توافق هسته ای هم اشاره کرد و گفت: باید قدر این فرصت را بدانیم و برای ایجاد اشتغال برای بیکاران از فرصت هایی که بوجود آورده استفاده کنیم.
وی ادامه داد: اصل کار در حوزه بهداشت و درمان برعهده پزشکان، پرستاران و کارکنان است که با برخودر خوش و توجه ویژه درد و رنج مردم را تسکین می دهند.
بیمارستان 160 تختخوابی گرمسار در زمینی به مساحت 6 هکتار و با زیربنای 13هزار متر مربع با 550 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.

دکتر طاهری فرماندار شهرستان نیز درحاشیه این مراسم، ضمن عرض تبریک ایام ا...دهه مبارک فجر افتتاح بیمارستان 164 تختخوابی را یکی از پروژه های ماندگار و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درطی 37 سال گذشته در منطقه گرمسار دانست و افتتاح این پروژه عظیم را همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر به مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خصوصا مردم ولایت مدار گرمسار تبریک وتهنیت گفت.

فرماندار با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی عمومی به حوزه سلامت وبیمه همگانی و تدبیر دولت محترم بیان داشت: طرح تحول نظام بیمه سلامت وهمگانی از جمله برنامه های موفق دولت تدبیر وامید می باشد که در تمامی مناطق کشور وشهرستان خود از نزدیک شاهد این موضوع می باشیم.فرماندارفعالیت و برنامه های وزارت بهداشت و درمان را طی تصدی دکتر هاشمی مثبت ارزیابی نمود و از زحمات وپیگری های ویژه ایشان به جهت تخصیص اعتبارات تقدیر وتشکر نمودند.


وی افزود: بیمارستان 164 تختخوابی گرمسار در 6 هکتار زمین که توسط ورثه مرحوم معتمدی داده شد در سال 1386 برنامه ریزی آن شروع شد و تا سال 92 ـ 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید طی دو سال اخیر 50 درصد آن هم با تلاش و زحمات بی شائبه وزارت راه وشهرسازی- وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی و کلیه مسؤولینی که در این پروژه نقش داشتند به مرحله افتتاح رسید .

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان گرمسار در ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 9 جراح مغز و اعصاب داریم که نشان از سطح بالای علمی مردم این خطه دارد .وی در ادامه به نقل از مسئولین دانشگاه عوم پزشکی استان اظهارداشت: انتقال و تجهیز بیمارستان کار بسیار فنی و مشکلی است که ما با سعی و تلاش فراوان و با همکاری دلسوزانه مسؤولین سعی می کنیم این کار در طی مدت زمان کوتاهی انجام شود .

فرمانداردر ادامه بیان داشت :این بیمارستان با در زمینی به مساحت 6 هکتاربا زیر بنا 12500 متر مربع در 6 طبقه شامل اورژانس –درمانگاه-آزمایشگاه –دیالیز-آندوسکوپی-فیزیوتراپی-داخلی جراحی-بستری جراحی-بستری کودکان-زنان وزایمان ؛ 8 اتاق عمل ، 4 بخش تخصصی و 6 آسانسور طراحی وساخته شده ویکی از مجهز ترین و بروزترین بیمارستانهای کشور می باشد .

فرماندار گفت : باعث افتخار و مباهات دوران کاری ماست که به عنوان خدمتگزار مردم یکی از پروژه های مهم استانی در این شهرستان به مرحله افتتاح رسید . فرماندار در ادامه از زحمات و پیگری همه مسئولینی که از ابتدای پروژه بیمارستان از سال 86 تا زمان بهره برداری تقدیر وتشکر نمود.

 طاهری در ادامه افزود: برای ساخت این پروژه مبلغی حدود 37/5 میلیارد تومان هزینه شده که 12 میلیارد هم برای تجهیزات این بیمارستان اعتبار تخصیص یافته که جمعا با اعتباری حدود 50 میلیارد این بیمارستان به بهره برداری رسید.

 فرماندار در پایان سخنان خود این دستاورد ملی را به مقام معظم رهبری .ریاست جمهوری ،مردم همیشه در صحنه وولایی گرمسار تبریک عرض نموده وابراز امیدواری کرد که سلامت در جمعه وخانواده ها حاکم باشد و هیچ زمانی به حضور در بیمارستان نیازی نباشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: