کد خبر: ۹۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 02
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>سخنگوی اورژانس کشور گفت: حدود 2 هزار آمبولانس تا پایان سال آینده به ناوگان زمینی اورژانس اضافه خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور  در خصوص افزایش دو هزار آمبولانس با امکانات پیشرفته در ناوگان زمینی اورژانس افزود: طبق قراردادهای بسته شده 400 آمبولانس تا پایان سال جاری، 800 آمبولانس خردادماه سال آینده و 800 آمبولانس دیگر تا پایان سال 95 به ناوگان زمینی اورژانس اضافه خواهد شد.

وی با بیان این که آمبولانس‌های اورژانس به جهت مسئولیت خطیر نجات جان بیماران باید در مدت زمان مشخصی تجهیز شوند، گفت: آمبولانس‌های اورژانس باید بین 5 تا 7 سال نوسازی شوند تا برای ارائه خدمت دچار مشکل نشوند. در حال حاضر 850 پایگاه اورژانس نسبت به برنامه پنجم توسعه عقب هستند. 

خالدی اضافه کرد: طبق دستور وزارت بهداشت تلاش می‌شود تا حدود دو هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس اضافه شود امیدواریم به تدریج این آمبولانس‌ها کارشناسی شوند.

وی در خصوص اورژانس‌ هوایی اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده به 44 نوع اورژانس هوایی نیازمندیم. پس از طرح تحول تعداد اورژانس‌های هوایی از 5 به 19 افزایش پیدا کرده است. با توجه به این که اورژانس هوایی در حوادث پر تلفات کمک کننده است، تلاش می‌کنیم که این ناوگان را تجهیز کنیم.

سخنگوی اورژانس خاطرنشان کرد: اورژانس هوایی برای حوادثی که بیش از یک مصدوم دارد و  در مناطق صعب‌العبور به کار گرفته می‌شود همچنین امدادرسانی به عشایر از دیگر اقدامات این ناوگان به شمار می‌آید..yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: