کد خبر: ۹۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: اگر چه ایران دارای قوانین متعدد در حوزه ایمنی است اما در زمان حاضر هیچ قانون ویژه ای برای ایمنی کودک در کشور وجود ندارد.

 به گزارش شفا آنلاین،محسن انصاری روز چهارشنبه در حاشیه پنجمین گردهمایی سالانه بین المللی ایمنی راه و ترومای کودکان در جمع خبرنگاران افزود: در سطح دنیا توجه ویژه ای به ایمنی کودکان می شود که انتظار داریم قانونگذاران، نیز اقدامات جدی برای وضع قانون در خصوص ایمنی کودکان انجام دهند.
وی تصریح کرد: پنج عامل خطرآفرین وجود دارد که باید به آن ها توجه شود که یکی از این عوامل شامل ایمنی کودکان است؛ ضمن اینکه مساله ترومای کودکان به عنوان یک موضوع مهم در دنیا مطرح است.
رئیس سابق راهنمایی و رانندگی: در کشور ما می توان گفت که تقریبا روی موضوع ترومای کودکان کار نشده است که این موضوع، توجه ویژه ای را می طلبد چرا که آناتومی کودکان نسبت به بزرگسالان متفاوت است و کودکان، حین تصادف آسیب پذیرتر می شوند.
انصاری خاطرنشان کرد که ما برای سرعت زیاد، کمربند و کلاه ایمنی در کشور قانون داریم؛ این در حالی است که برای ایمنی کودکان و موضوع صندلی ویژه کودکان هیچ قانونی نداریم.
وی خاطرنشان کرد: در برخی کشورها قوانین استفاده از صندلی کودک رایج است اما این موضوع در کشور ما هنوز قانونی ندارد و زمینه اجرائی پیدا نکرده است؛ لازم به ذکر است که در هر سه دقیقه در دنیا یک کودک در سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از صندلی ایمنی کودک 71 درصد مرگ و میر نوزادان و 54 درصد مرگ و میر کودکان را کاهش می دهد.
وی با بیان اینکه باید خودروهای غیراستاندارد از رده خارج شوند تاکید کرد: باید کاری کرد که اگر انسان خطائی در رانندگی داشت طراحی ها به گونه ای باشد که خودرو و جاده استاندارد آسیب پذیری را کاهش دهند.
انصاری گفت: اقداماتی برای کاهش تلفات در جاده های کشور انجام و تاکنون موفقیت هائی نیز حاصل شده است که کافی نیست.
پنجمین گردهمایی سالانه بین المللی ایمنی راه و ترومای کودکان امروز چهارشنبه به همت مرکز اعصاب شفای بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، بنیاد شهید، هلال احمر و راهور در مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر آغاز شد و به مدت سه روز تا دوم بهمن ادامه دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: