کد خبر: ۹۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۴ - 2016January 11
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: احداث بیمارستان سوانح و سوختگی براساس نظر کارشناسان و مسئولان امر، نیاز مبرم کشور است.
به گزارش شفا آنلاین، حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده افزود: موقوفه عمیدی نوری در سال 1338 با نیت احداث بیمارستان وقف شد و به علت عدم پیگیری متولیان و مسئولان وقت، اجرای نیت واقف به تأخیر افتاد و زمین موقوفه بلااستفاده باقی ماند.
وی ادامه داد: با پیگیری های اوقاف استان تهران از دو سال گذشته تاکنون مکاتبات لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اخذ مجوز ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی بر اساس نظریه کارشناسان و مسئولان این حوزه و بررسی نیاز استان و کشور صورت پذیرفت و مجوز لازم صادر شد و در همین ارتباط شهرداری تهران نیز اقدام به صدور جواز عملیات عمرانی کرد.
وی خاطر نشان کرد: پس از برگزاری جلسات هماهنگی و امضای تفاهمنامه بین اداره کل اوقاف استان تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقرر شد هزینه های احداث این بیمارستان از محل درآمد موقوفه و خیرین تأمین و پس از احداث، تجهیز و اداره این مجموعه بر عهده این دانشگاه قرار گیرد.
محمدزاده ادامه داد: مراسم کلنگ زنی این بیمارستان با هماهنگی وزارت بهداشت و اداره کل اوقاف استان تهران توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برنامه ریزی و با حضور وزیر بهداشت، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، استاندار تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دیگر مسئولان برگزار شد.
وی افزود: سازمان اوقاف شرعاً و قانوناً مکلف به اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش است که دست رنج سال های عمر خود را برای خدمت و رفاه مردم وقف می کنند.
محمدزاده گفت: مطالبات مردم، احیا و عمران موقوفات برای ارائه خدمت به آحاد جامعه است و همه اقدامات در اراضی موقوفه حسب قانون و مقررات و نوع کاربری قانونی انجام می گیرد و بدیهی است مراجع ذیصلاح با رعایت حق و حقوق مردم بر اساس منافع عمومی تصمیم بر احداث این بیمارستان گرفته و اقدام کرده است.
در مراسم کلنگ زنی ساخت بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی در روز گذشته(یکشنبه) در خیابان یوسفیان واقع در خیابان شهید مطهری، عده ای از ساکنان این خیابان به ساخت این بیمارستان معترض شدند.
این شهروندان تهرانی مدعی بودند ساخت این بیمارستان سبب بروز ترافیک و آلودگی در آن منطقه خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: