کد خبر: ۹۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 09
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: 45 نفر از کوهنوردان شهرستان های بوکان و مهاباد آذوقه و وسایل مورد نیاز جذامیان ساکن در روستای بصری را به این روستا انتقال دادند.
به گزارش شفا آنلاین،طاهر پهنایی افزود: 2 تیم کوهنوردی شامل 28 نفر از شهرستان مهاباد و 17 نفر از بوکان روز جمعه اقلام غذایی و وسایل مورد نیاز را برای بیماران جذامی روستای بصری جمع آوری کرده و به این روستا انتقال دادند.
وی اضافه کرد: این 2 تیم در مجموع اقلام غذایی به ارزش بیش از 50 میلیون ریال را که توسط کوهنوردان و خیران این 2 شهرستان جمع آوری شده بود، به بیماران روستای بصری تحویل دادند.
وی اظهار کرد: پس از بارش برف و مشکلات تردد در برخی از مسیرهای روستایی این شهرستان، روستائیان برای دسترسی به امکانات به تامین مایحتاج ویژه مواد غذایی با مشکل مواجه شده اند.
رئیس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: این 2 تیم پس از چهار ساعت پیاده روی توانستند این اقلام غذایی را به این روستا منتقل کرده و دوباره از مسیر رفت بازگردند.
پهنایی افزود: هفته گذشته نیز یک تیم هفت نفری از کوهنوردان مهابادی یک هزار و 800 قرص نان به همراه مقداری از اقلام دیگر را از میان برف و کولاک این منطقه برای اهالی این روستا که در محاصره برف قرار داشتند، رسانده بودند.
روستای بصری در 18 کیلومتری مهاباد در جاده برهان واقع شده و اکنون 27 خانوار از بیماران جذامی در آن زندگی می کنند.
در شهرستان مهاباد با تلاش مسئولان بهداشت و درمان و همکاری مجموعه اجرایی این شهرستان خانواده های بیمار جذام در محلی به نام روستای بصری در شمال شهرستان مهاباد اسکان داده شده اند.
از مجموع 27 خانوار جذامی این روستا، 21 خانوار به بیماری جذام مبتلا بوده و 6 خانوار دیگر نیز سالم هستند و در مجموع اکنون 68 نفر در این روستا ساکن هستند که از این تعداد 49 نفر بیمارند.
بیش از یک هزار نفر به صورت غیررسمی و 600 نفر به صورت رسمی در مهاباد در رشته ورزشی کوهنوردی در حال فعالیت هستند و این شهرستان یکی از مهمترین قطب های رشته کوهنوردی در استان به شمار می رود.
بارش برف زمستانی و کولاک شدید از 2 هفته قبل در آذربایجان غربی و به تبع آن شهرستان مهاباد موجب بسته شدن راه های روستایی، کندی تردد و بسته شدن مسیرهای مواصلاتی این منطقه شده و مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان به وجود آورد.
امور برق مهاباد یکی از گسترده ترین شبکه های توزیع برق در جنوب آذربایجان غربی بوده و دارای بیش از 82 هزار مشترک برق شهری و روستایی است.
بارش برف و کولاک کم سابقه در شهرستان مهاباد که در طی 15 سال اخیر کم سابقه عنوان شده، راه ارتباطی 112 روستای مهاباد را با مرکز شهر قطع کرده بود.
شهرستان مهاباد و بوکان در جنوب آذربایجان غربی و در فاصله 65 کیلومتری از هم واقع شده اند.






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: