کد خبر: ۹۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 02
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو فراکسیون زنان وخانواده مجلس شورای اسلامی گفت: باید عوامل اجتماعی که در گرایش زنان به سمت اعتیاد موثر هستند، بطور دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم و با رصد تمام جوانب آن به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم.
به گزارش شفا آنلاین، سکینه عمرانی افزود: اعتیاد زنان هزار برابر مخرب تر از اعتیاد مردان است و بر روی نسل های بعدی نیز تاثیر منفی می گذارد.

** زنگ خطر مصرف مواد مخدر بویژه بین دختران جوان به صدا در آمده
وی گفت: زنگ خطر مصرف مواد مخدر صنعتی و محرک ها بویژه میان دختران جوان در جامعه به صدا در آمده است.
وی با اشاره به نشست های متعدد فراکسیون زنان وخانواده مجلس شورای اسلامی با سازمان های مختلف از جمله کمیته امداد و بهزیستی تصریح کرد: یکی از مهمترین مواردی که در این نشست ها به آن پرداخته می شود، اعتیاد و مصرف مواد مخدر زنان و پیامدهای ناشی از آن است زیرا اکنون مواد مخدر به شکل های مختلف و متنوع با ظاهری فریبنده در برخی محفل های زنانه توزیع می شود و مصرف کنندگان از عوارض شوم آن بی خبرند.
عمرانی، افزایش اعتیاد زنان در جامعه ایرانی و اسلامی را دردناک دانست و گفت: باید درباره مقابله با شیوع اعتیاد در زنان با مشارکت دستگاه های متولی، نقشه راهی تهیه و در اختیار نهادها قرار گیرد.
به گفته عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، با اتخاذ برنامه ها و سیاست هایی باید زنان فرهیخته برای ورود به عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حمایت شوند و بدین طریق از ایجاد سرخوردگی در زنان جامعه و روی آوردن آنها به آسیب های اجتماعی و بویژه اعتیاد ممانعت به عمل آورد.
عمرانی افزود: زمانیکه شاخص های اجتماعی بهبود یابند، دیگر بحث زنانه شدن بسیاری از آسیب ها هم از بین می رود و از آمار اعتیاد زنان به میزان قابل توجهی کاسته می شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش دولتی و غیردولتی در توان افزایی زنان در حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید تلاش مضاعف و مهارت های لازم را برای زندگی در شرایط کنونی جهانی و جامعه برای زنان فراهم کنند.
عمرانی تاکید کرد: باید عوامل اجتماعی که در گرایش زنان به سمت اعتیاد موثر هستند، بطور دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم و با رصد تمام جوانب آن به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم.
به گفته عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، بررسی جامع این موضوع و آسیب شناسی آن می تواند در رفع این معضل بسیار موثر باشد.
وی بررسی و تعیین سیاست های راهبردی در حوزه اعتیاد زنان و مطالعه و ارزیابی مستمر درمورد وضعیت زنان و خانواده های آسیب دیده از جرائم مرتبط با موادمخدر و روان گردان ها، تقویت و گسترش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی با رویکرد مبانی دینی به منظور مصون سازی و صیانت از سلامت زنان و دختران سالم و در معرض خطر موادمخدر و روان گردان ها و اعتیاد به آنها، هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت های دستگاه های متولی دولتی و غیردولتی در برنامه های ویژه زنان و خانواده و تلاش در جهت ارتقای کیفی فعالیت های آنان را از اقدامات پیشگیرانه با اعتیاد عنوان کرد.
براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، از مجموع یک میلیون و 325 هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور، 10 درصد آنان را زنان تشکیل می دهند، در حالیکه تعداد زنان معتاد در چند سال گذشته حدود پنج درصد از کل مصرف کنندگان موادمخدر بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: