کد خبر: ۹۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۴ - 2015December 29
شفا آنلاین>اجتماعی> قیمت موادمخدر در ٨ ماه گذشته امسال افزایش چشمگیر داشته است.
به گزارش شفا آنلاین، این یکی از خبرهایی است که دیروز «پرویز افشار»، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری ماهانه‌اش با خبرنگاران اعلام کرد. او در این‌باره گفت:  «قیمت هر مثقال تریاک ۲۰‌هزار و ۹۷۵ تومان در خرده‌فروشی بوده که امسال ۳۸‌درصد و در عمده‌فروشی ۸‌درصد کاهش قیمت نسبت به‌ سال گذشته داشته است.

هرویین ۶‌هزار و ۸۷۶ تومان امسال به ۹‌هزار و ۴۱۸ تومان رسیده که در عمده‌فروشی افزایش ۳۷‌درصدی نسبت به‌ سال گذشته داشته است. قیمت حشیش در خرده‌فروشی افزایش ۴۰‌درصدی و در عمده‌فروشی افزایش ۲‌درصدی داشته است.»

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه گفت که شیشه هم امسال نسبت به ‌سال گذشته افزایش قیمت داشته است: «شیشه ۱۷۴‌درصد در خرده‌فروشی و ۱۸۵‌درصد در عمده‌فروشی افزایش قیمت نسبت به ‌سال گذشته داشته است که هر گرم شیشه ‌سال گذشته ۲۹‌هزار و ۸۶۳ تومان بوده و امسال به ۷۶‌هزار تومان رسیده است که در مجموع در عمده‌فروشی ۱۸۳‌میلیون و در خرده‌فروشی ۵۲‌میلیون بوده است.» افشار البته این را هم گفت که با وجود افزایش قیمت موادمخدر شاهد افزایش ناخالصی در مواد هم هستیم.

افشار در ادامه با اشاره به میزان کشفیات
مواد مخدر در سال جاری نسبت به‌ سال گذشته گفت:  «امسال با ۲۱‌درصد افزایش کشفیات نسبت به ‌سال گذشته روبه‌رو هستیم. هرویین با ۱۰‌هزار و ۸۹۰ کیلوگرم نسبت به ‌سال گذشته افزایش و مورفین ۴‌هزار و ۹۶۱ کیلوگرم نسبت به ‌سال گذشته کاهش، تریاک ۳۲۵‌هزار و ٤٠٣ کیلوگرم نسبت به ‌سال قبل افزایش، حشیش ۷۰۰‌هزار و ۱۶۶ کیلوگرم نسبت به‌ سال گذشته افزایش، شیشه و آمفتامین ۱۳۷۵ کیلوگرم نسبت به ‌سال گذشته کاهش و سایر مواد ۱۷‌هزار و ۹۴۷ کیلوگرم آمار کشفیات داشته‌ایم.» به گفته او خوشبختانه با توجه به میزان بالای کشفیات در ۸ ماه ابتدایی امسال در مبارزه با موادمخدر هیچ شهیدی نداشته‌ایم. همچنین در این رابطه ۱۶۴‌هزار و ۲۶۳ قاچاقچی موادمخدر دستگیر و به دستگاه قضا معرفی شده‌اند و ۴۹ قاچاقچی نیز در ۱۷۵۸ عملیات به هلاکت رسیدند.

او ادامه داد: «کارگاه‌هایی که امسال منهدم شده‌اند نسبت به آمار ‌سال گذشته ۲۲‌درصد کاهش داشته‌اند و میزان شهدای کشورمان در عملیات‌ها به شدت کاهش پیدا کرده و آمار کشته‌شدگان اشرار نسبت به ‌سال گذشته ۳۶‌درصد کاهش داشته است.

آمار توقیفی امسال ۳۶‌درصد نسبت به‌ سال گذشته کاهش و سلاح‌های کشف شده ۳‌درصد افزایش داشته است. از طرف دیگر تعداد قاچاقچیان با کاهش ۱۱‌درصدی روبه‌رو بوده اما جمع‌آوری و ساماندهی معتادان ۳۰‌درصد افزایش داشته است.»


افشار در ادامه با اشاره به شناسایی و دستگیری ۷۰۷۰ معتاد متجاهر گفت: «قیمت تریاک اکنون به هر مثقال ۲۰۷۷۵ تومان رسیده و ٥ سانت هرویین ۹۴۱۸ تومان عرضه می‌شود؛ همچنین تولید هرویین در داخل بسیار محدود است و نظارت‌ها و جلوگیری از ورود پیش‌سازها بسیار زیاد است. قیمت شیشه هم از گرمی ۲۹‌هزار در ‌سال گذشته همین موقع به ۷۶‌هزار تومان رسیده است.

گزارش‌هایی از واردات شیشه و ترامادول داریم که در آن‌سوی مرزها تولید و وارد کشور می‌شود که در این‌باره کم‌کاری غربی‌ها را در امر مبارزه با موادمخدر شاهد هستیم و از کمک‌های آنها راضی نیستیم. ما اثبات کردیم که توانمند هستیم و در مبارزه با موادمخدر با جدیت عمل می‌کنیم. طبق آمار‌ها ما موفق‌ترین کشور دنیا در امر مبارزه با موادمخدر هستیم.»

به گفته افشار‌ مرگ‌های ناشی از سوءمصرف با وجود افزایش در ٦ ماه اول، در ٨ ماه نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل ۱.۹‌درصد کاهش داشته است.شهروند

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: