کد خبر: ۹۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۴ - 2015December 25
شفا آنلاین>اجتماعی>به گفته رئیس پلیس قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی، حجم بالایی از تخلفات مرتبط با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی از سوی شرکت‌های پخش‌کننده استانی رخ می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند،‌ معاون وزیر و رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه مشترک بررسی و تحلیل مبارزه با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی گفت: ایران حدود 4 تا 5 درصد از بازار سلامت جهان را در بر می‌گیرد که معادل 10 میلیارد دلار است که از این میزان حدود 17 درصد را کالاهای قاچاق به خود اختصاص داده است و این پدیده باید به صورت دقیق، کارشناسی و توام با هماهنگی میان نهادهای ذی‌ربط مورد توجه قرار گیرد.

همچنین پزشکیان ، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص وضعیت قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی گفت: رفع معضل قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی با ایجاد ساختار مناسب مبتنی بر قانون، سیستمی کردن ورود کالاهای پزشکی و تقویت زیرساختهای نظارتی و اطلاعاتی قابل حل است.

سرهنگ قدمی، رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروههای مختلف در حوزه مبارزه با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی در اداره آگاهی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات در حوزه مبارزه با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی، شرکت های پخش‌کننده استانی هستند که براساس برآوردهای انجام شده حجم بالایی از تخلفات را مرتکب شده‌اند.

در پایان مقرر گردید کمیته مشترک بین سازمانهای متولی تداوم یابد و طرحی جامع را حداکثر یک تا دوماه آینده ارائه کنند و در این طرح نظارت جدی‌تر، برخورد قاطع و سریع‌تر باید صورت پذیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: