کد خبر: ۹۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۴ - 2015December 24
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامتی انسان گوهری است گران‌بها ولی آلاینده‌های خطرناکی در هوا هستند که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.
به گزارش شفا آنلاین،فاطمه معرری روانشناس با اشاره با این که هرگونه آلاینده‌هایی که در هوا موجود هستند بر سلامتی انسان تأثیر بسزایی دارد، گفت: آلاینده‌هایی که در هوا موجود هستند برای سلامتی انسان مضر است و رابطه مستقیم دارد. مثل بیماری‌های جسمی و بیماری‌های روانی را برای شخص به دنبال دارد بیماری‌هایی همچون سردردهای عصبی حاد و مزمن، سرگیجه‌ها، اضطراب‌ها و استرس‌های گوناگون که مردم ما تجربه‌های زیادی در این باره دارند.

وی ادامه داد: در بیشتر آلاینده‌هایی که از دود ماشین‌ها حاصل می‌شود سرب بالایی دارند و افرادی که حساس هستند مثل کودکان و سالمندان احتمال مسمومیت با سرب در آنها خیلی زیاد است و احساس خستگی، بی‌حوصلگی به ‌آنها دست می‌دهد. 

معرری تصریح کرد: آلاینده‌ها انواع گوناگون دارند چه آلاینده‌های صوتی و چه آلاینده‌هایی که سیستم تنفسی انسان را به خطر می‌اندازد در هر صورت همه افراد را کم حوصله، عصبی و پرخاشگر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در شهرهای بزرگ مخصوصاً تهران، اصفهان و غیره زندگی می‌کنند سعی شود خیلی کم به بیرون بیایند تا سیستم تنفسی آنها به مشکل برخورد نکند و بیشتر سر صبح که به محل کار می‌روند پیاده‌روی بیشتری انجام دهند تا این آلاینده‌ها از درون سیستم تنفسی به بیرون بیاید و هوای تازه وارد ریه‌های آنها شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: