کد خبر: ۹۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 20
شفا آنلاین>اجتماعی>محققان یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت اولین دستگاه اکسیژن ساز خانگی در ایران شدند که نقش مهمی در تصفیه هوا و مقابله با آلودگی هوا دارد.

به گزارش شفا آنلاین،مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست تجهیز شریف اظهار داشت: فرآیند دستیابی به دانش فنی، طراحی و ساخت دستگاه اکسیژن پلاس حدود یک سال و نیم به طول انجامید و خوشبختانه این محصول الان به مرحله تجاری سازی رسیده است.
پیمان بخشنده نژاد درباره ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه اکسیژن ساز توضیح داد: این دستگاه از توانایی تولید اکسیژن با خلوص 30 تا 90 درصد با دبی 1 تا 6 لیتر برخوردار است و قابلیت تنظیم خلوص اکسیژن را داراست به گونه ای که افراد سالم می توانند از درجه خلوص کمتر و افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند از خلوص بیشتر اکسیژن استفاده کنند.
وی ادامه داد: دستگاه اکسیژن پلاس در ابعاد 30 *30* 16 طراحی و ساخته شده و امکان نصب آن در منزل، محل کار و حتی خودرو وجود دارد.
بخشنده نژاد سبک بودن و قابلیت ضدعفونی کردن محیط اطراف را از دیگر ویژگی های این دستگاه اختراعی برشمرد.
این فعال دانش بنیان، چربی سوزی را از دیگر کاربردهای این دستگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ساختار چربی بدن انسان از مولکول های کربن و هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده و اکسیژن موجب افزایش فعالیت گلبول های قرمز می شود، اضافه کردن مقدار اضافی اکسیژن به ساختار چربی بدن، موجب سوختن چربی خواهد شد.
وی یادآور شد: با اضافه شدن مقدار اضافی اکسیژن به ساختار چربی بدن، این ساختار به دو بخش تقسیم می شود که در جریان آن، مولکول های هیدروژن و اکسیژن اضافی، آب ایجاد می کنند که این آب با جریان خونی به کلیه ها رفته و توسط ادرار از بدن فرد دفع می شود و مولکول کربن و اکسیژن اضافی تشکیل کربن دی اکسید می دهند که توسط تنفس فرد خارج خواهد شد.
علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه اکسیژن پلاس به نشانی اینترنتی www.Oxygenplus.ir مراجعه کنند.






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: