کد خبر: ۸۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 04
شفا آنلاین>اجتماعی> پژوهش های باستان شناسان دانشگاه توبینگن در کشور یونان منجر به کشف بقایای فسیل شده یک فیل در محوطه ای از عصر پارینه سنگی کهن شد که قدیمی ترین و تنها نمونه کشف شده از فیل در منطقه بالکان محسوب می شود .

به گزارش شفا آنلاین،در پی فعالیت  و کاوش های تیمی از باستان شناسان و دیرینه شناسان در کشور یونان ، بقایای فسیل شده یک فیل کشف شد . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، پژوهشگران در این پروژه موفق شدند در لایه های متعلق به سکونت انسان در دوران پارینه سنگی کهن Lower Paleolithic واقع در سایت ماراتوسای یک Marathousa 1 در یونان ، آثاری از ابزارهای سنگی و اسکلت نسبتا کامل و سالم یک فیل باستانی شدند .

این سایت باستانی و کشفیات جدید آن دارای اهمیت بسیار زیادی هستند . در حقیقت این سایت ، تنها محوطه باستانی در منطقه بالکان محسوب می شود که در آن شواهدی از حضور فیل و شکار شدن آن توسط انسان های باستانی در دوران پارینه سنگی کهن به دست آمده است .



در مطالعات انجام شده روی استخوان های این فیل باستانی ، آثار متعددی از برش های انجام شده توسط ابزاری تیز و سخت مشاهده شد که این موضوع نشان می دهد انسان های باستانی ساکن در این محوطه ، فیل مورد نظر را شکار کرده و به قطعه قطعه کردن گوشت وی پرداخته بودند . مطالعات انجام شده اولیه حاکی از این موضوع است که فسیل فوق الذکر دارای قدمتی در حدود 300 هزار تا 600 هزار سال است .  سایت باستانی ماراتوسای یک Marathousa 1یکی از قدیمی ترین مراکز و محوطه های باستانی در کشور یونان محسوب می شود . در همین زمینه کاترینا هارواتی Katerina Harvati از پژوهشگران مرکز تکامل انسان و دیرین زیست شناسی  سنکن برگ Senckenberg Center for Human Evolution and Palaeoenvironment (HEP) اعلام کرد : " این سایت باستانی و کشفیات جدید آن دارای اهمیت بسیار زیادی هستند . در حقیقت این سایت ، تنها محوطه باستانی در منطقه بالکان محسوب می شود که در آن شواهدی از حضور فیل و شکار شدن آن توسط انسان های باستانی در دوران پارینه سنگی کهن به دست آمده است . "

در خاتمه گفتنی است این پژوهش ها و کاوش های علمی در محوطه باستانی فوق با همکاری دانشگاه توبینگن University of Tübingen در حال انجام است .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: