کد خبر: ۸۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی گفت: از 22آبان تاکنون بیش از 600 هزار زائر از مرز های شلمچه، چزابه و مهران برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) از کشور خارج شدند.

به گزارش شفا آنلاین،  محمد بابایی روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: روز گذشته( سه شنبه) 64 هزار و 144 نفر از مرز مهران و 62 هزار و 900 نفر از مرز های شلمچه و چزابه تردد کردند.

وی ادامه داد: در این روز همچنین برای 20 هزار و 256 فقره گذرنامه صادر شد.
بابایی با اشاره به روند رو به رشد استقبال مردم از حضور در راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: در پایانه های مرزی و گیت های خروجی تراکم وجود دارد اما جمعیت متوقف نمی شوند.

** امکان تردد دریایی برای ورود به کشور عراق وجود دارد

رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی اعلام کرد: همچون سال گذشته امکان تردد دریایی از خرمشهر برای زائران وجود دارد.
بابایی با بیاان اینکه سال گذشته 7 هزار نفر از مرز دریایی خرمشهر به بصره و نجف اعزام شدند، یادآورشد: در 12 روز گذشته تا کنون بالغ بر 800 نفر از طریق تردد دریایی به کربلا عزیمت کردند.

** زائران وسایل ممنوعه حمل نکنند

رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی همچنین از زائران اباعبدالله الحسین(ع) خواست تا از حمل وسایل ممنوعه که از سوی دولت عراق اعلام شده، جدا خودداری کنند.
بابایی حمل قرص های روانگردان، مواد مخدر و هر گونه داروهای مشکوک به اعتیاد را از جمله وسائل ممنوعه برای زائران عنوان کرد و گفت :پلیس عراق این موضوع را به صورت جدی رصد و با حمل کننده گان این وسائل به شدت برخورد می کند.

**دارندگان ویزاهای گروهی به صورت گروهی از مرز خارج شوند
رئیس پلیس گذرنامه ناجا در ادامه گفت و گوی خود با ایرنا همچنین از افرادی که به صورت گروهی ویزا دریافت کرده اند، خواست تا به صورت گروهی از مرز خارج شوند.

بابایی یکی از مشکلات فعلی زائران در خروج از مرزها را دارندگان ویزاهای گروهی دانست و گفت: به رغم اینکه دولت عراق صدور ویزای گروهی 20 یا 40 نفره را پذیرفته اما زائران دارای ویزاهای گروهی متاسفانه بایکدیگر همراه نبوده و تعدادشان کامل نیست به همین دلیل برخی اعضای گروه باید منتظر دیگر افراد جامانده باشند تا بتوانند از مرز خارج شوند.

رئیس پلیس گذرنامه ناجا اضافه کرد: حتی اگر یک نفر از دارندگان ویزاهای گروهی نباشند، هیچ از افراد گروه نمی توانند از مرز خارج شوند و این مساله سبب کندی حرکت جمعیت می شود.
بابایی افزود: قبل از ورود به سالن های خروجی نیز همه اعضای دارندگان ویزاهای گروهی باید با هم باشند.
**صدور گذرنامه و ویزا به هیچ عنوان در مرزها صادر نمی شود
رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی گفت: به هیچ عنوان ویزا یا گذرنامه در مرزهای شهری صادر نمی شود و زائران روی این مساله اصلا حسابی باز نکنند که ممکن است قانون جدیدی تصویب شود.
بابایی با بیان اینکه برخی به این امید در پایانه مرزی بدون گذرنامه منتظر مانده اند تا شاید گذرنامه در پایانه ها صادر شود تصریح کرد: به طور قطع و یقین تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ نخواهد شد و زائران عزیز ویزا یا گذرنامه را قبل از حرکت درشهر خودشان دریافت کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: