کد خبر: ۸۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 18
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه >روش‌هاي زيادي براي پختن گوشت در دماي بالا وجود دارد، با اين حال تحقيقات جديد حاکي از آن هستند که گوشت کبابي‌شده يا سرخ شده احتمال سرطان کليه را افزايش مي‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،سازمان جهاني بهداشت ماه گذشته اعلام کرده بود که گوشت‌هاي فرآوري شده، امکان احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزايش مي‌دهد. برهمين اساس استفاده از گوشت‌هاي‌ قرمز نيز احتمال به سرطان را افزايش مي‌دهد. اما اين مطالعه به طور ويژه بر سرطان کليه متمرکز شده است؛ سرطاني که در آمريکا در حال افزايش است.

سرپرست اين تحقيق، زيفنگ وو، استاد دانشکده اپيدميولوژي از مرکز سرطان اندرسون دانشگاه تگزاس مي‌گويد: «اين مطالعه و ساير مطالعاتي از اين دست بر روش پختن گوشت و ميزان آن با احتمال ابتلا به سرطان کليه، تاکيد دارند.»

او مي‌افزايد: «اين مطالعه‌ها، توصيه‌هاي رايج جامعه سرطان آمريکا درباره نخوردن يا محدود کردن خوردن گوشت‌هاي قرمز و فرآوري شده و محدود کردن زمان پختن گوشت در دماي بالا را تاييد مي‌کند.» سوزان گاپسور، قائم مقام مرکز اپيدميولوژي انجمن سرطان مي‌گويد: «زماني که گوشت‌ها در دماي بالا پخته مي‌شوند برخي عناصر و مواد شيميايي سرطان‌زا را از خود آزاد مي‌کنند که شماري از آنها با ابتلا به سرطان کليه در ارتباط هستند.»

گاپسور مي‌گويد: «اين مطالعه‌ نشان‌دهنده آن است که سرنخ‌هاي موجود از ارتباط گوشت پخته‌شده در دماي بالا و ميزان ابتلا به سرطان کليه به ويژه در ميان افرادي با جهش‌هاي ژنتيکي خاص سخن مي‌گويند.» اين مطالعه تنها ارتباط ميان مصرف گوشت پخته شده در دماي بالا و خطر ابتلا به سرطان کليه را بررسي کرده است و نه رابطه مصرف گوشت قرمز و ابتلا به سرطان را به طور کلي.

 HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: