کد خبر: ۸۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>اجتماعی>پژوهشگران معتقدند، مطالعه خزه ها با وجود دشواری های خاص خود، می تواند به شناخت بهتر پدیده تغییرات آب و هوایی و اتخاذ راهکاری مناسب برای مقابله با آن کمک کند.
به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران مرکز بین المللی مطالعه خزه ها در کشور شیلی در حال بررسی و پژوهش ساختار و ویژگی های خزه ها جهت مطالعه تغییرات آب و هوائی و تاثیرات ناشی از آن هستند.

موضوع تغییرات آب و هوایی و تاثیرات ناشی از آن که رفته رفته تبدیل به یک بحران جهانی می شود، سبب شده تا دانشمندان در سراسر جهان توجه خود را به این موضوع معطوف کرده و درصدد ارائه راهکاری برای مقابله با این پدیده و تاثیرات ناشی از آن باشند. به همین دلیل مرکز بین المللی علم خزه شناسی در کشور شیلی، در حال اجرای پروژه ای است که بر پایه آن می توان اطلاعات دقیق تری از روند تغییرات آب و هوائی و شکل گیری آن به دست آورد.

«برنارد گوفینت»، مدیر این مرکز علمی، در این باره می گوید: «مطالعه این گیاهان به دلیل اندازه و ساختار کوچکشان و همچنین دشواری در تشخیص انواع مختلف گونه های آنها، کاری بسیار سخت است و این موضوع نشان دهنده حساسیت علم خزه شناسی و نقش مهمی است که پژوهش های این حوزه می تواند در مطالعات مرتبط با تغییرات آب و هوائی ایفا کند.»

تاکنون بیش از ۱۲ هزار گونه از خزه ها شناسائی و مشاهده شده اند. این گیاه دارای روند رشد بسیار کندی است و برخلاف سایر گیاهان فاقد آوند برای جذب آب بوده و آب مورد نیاز خود را تنها از طریق تماس مستقیم سلولی بر پایه خاصیت اسمز دریافت می کند. خزه ها عمدتا به صورت گروهی رشد کرده و به صورت بافتی منسجم یک بخش وسیع را در بر می گیرند. زندگی خزه ها دارای دو مرحله گامتوفیتی و اسپوروفیتی است. خزه ها همچنین از طریق تولید هاگ، تکثیر شده و تولیدمثل می کنند.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: