کد خبر: ۸۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 08
شفا آنلاین>سلامت>آزمایشات ژنتیکی در هر 6 ماه یک دفعه تنها راه تشخیص درمان سیستماتیک است.

به گزارش شفا آنلاین،مسعود گرشاسبی رئیس انجمن ژنتیک  با اشاره به اینکه بیماری‌های ژنتیکی بسیاری وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این نوع بیماری‌های سیستماتیک است اظهار کرد: بیماری سیستماتیک نوعی بیماری است که به طور همزمان فرد را دچار چند نوع بیماری می ‌کند و چندین اندام وی را درگیر می‌‌کند و ممکن است فرد از بیماری خود مدتها غافل باشد و نشانه‌های‌ آن را جدی نگیرد.

وی افزود: در بیماری‌های سیستماتیک اندام‌های مختلف شامل اندام‌های داخلی، چشم، دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی، دستگاه عصبی و... درگیر این نوع بیماری می‌شوند و با توجه به نوع بیماری و در افراد علائم در اندام‌های خاص آن‌ها بروز پیدا می‌کند. به طور مثال ممکن است علائم بیماری در برخی از افراد در دستگاه گوارش آنها زودتر از سایر اندام‌ها و دستگاه‌های بدن وی نمایان شود.

گرشاسبی تصریح کرد: بیمارانی که دچار بیماری سیستماتیک می‌شوند باید سریع و بدون اتلاف وقت به متحصصان مراجعه کنند و با انجام آزمایشات ژنتیکی از سلامت خود اطمینان پیدا کنند.

رئیس انجمن ژنتیک تأکید کرد: ممکن است بیماران سیستماتیک 6ماه یا یک سال و شاید هم بیشتر متوجه بیماری خود نشوند. بهتر است افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند هر 6 ماه یا یکسال یک دفعه برای اطمینان بیشتر آزمایشات ژنتیکی را انجام دهند.

وی در پایان گفت: بیماری‌های سیستماتیک مانند بیماری‌های ژنتیکی با قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی و شیمیایی تشدید پیدا می‌کنند. بهتر است این بیماران در معرض نور آفتاب و نورهای شیمیایی کمتر قرار بگیرند و از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنند و در هنگام تغذیه نیز با احتیاط بیشتر نوع تغذیه خود را انتخاب کنند تا دچار این چنین عوارضی نشوند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: