کد خبر: ۸۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 04
شفا آنلاین>اجتماعی>از زمان غرق شدن آيلان کردي، کودکي که تصوير جسد او بر ماسه‌هاي ساحلي جنجال فراواني به پا کرد، 90 کودک پناه‌جوي ديگر در راه رسيدن به اروپا غرق شده‌اند و به گفته سازمان‌هاي کمک‌رسان، باتوجه به از راه رسيدن فصل سرما انتظار مي‌رود اين تعداد بيشتر هم بشود.
به گزارش شفا آنلاین،کودکان پناه‌جو در راه اروپا همچنان غرق مي‌شوند و آن‌ها که در اين فرار رقت‌بار زنده مي‌مانند، گاه ساعت‌ها در دريا شناور هستند و بسياري نيز با هيپوترمي (کاهش شديد درجه حرارت بدن) به ساحل مي‌رسند، پاها و دست‌هايشان کبود شده است و نياز فوري به کمک‌هاي پزشکي دارند.

طبق آمار سازمان بين‌المللي مهاجرت، بين 2 سپتامبر تا 26 اکتبر سال‌جاري، 69 کودک در راه رسيدن به يونان جان داده‌اند. هفته گذشته گزارش شد که جسد 11 کودک ديگر از آب گرفته شده است.

وضعيت اردوگاه‌ها براي کودکاني که به ساحل مي‌رسند، وضعيت خطرناکي است. برخي از آن‌ها را از خانواده‌هايشان جدا مي‌کنند و برخي از آن‌ها هم در پناهگاه‌هاي سرد و بدون پوشاک و روانداز گرم نمي‌توانند بخوابند. نهادهاي کمک‌‌رسان عقيده دارند که هيچ نشانه‌اي دال بر تغيير اين اوضاع اسف‌بار وجود ندارد.

اخيراً قاچاقچيان از قايق‌هاي بزرگ‌تر چوبي استفاده مي‌کنند. اين قايق‌ها مي‌توانند صدها مسافر را در خود جا دهند و قاچاقچيان براي هر نفر 1800-2500 دلار مي‌گيرند.


 Newsweek

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: