کد خبر: ۸۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 27
شفا آنلاین>اجتماعی> نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا وضعیت اتوبوس های شهر تهران را بحرانی توصیف کرد و خواستار ملاقات با رئیس جمهور برای حل این مشکل شد.
به گزارش شفا آنلاین، اسماعیل دوستی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری دویستمین جلسه شورا وضعیت اتوبوس های شهر تهران را بحرانی اعلام کرد و گفت: اگر مدیریت شهری و دولتی برای حل این موضوع فکر نکنند در آینده با مشکل مواجه می شویم.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت‌ گرفته در کمیسیون عمران شورای شهر تهران در این خصوص تصریح کرد: در حالی شهر تهران نیاز به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل عمومی دارد که متأسفانه حدود ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه در اختیار است، این در حالی است که در سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان وجود داشت که امسال ۹۰۰ دستگاه آن به‌علت فرسودگی در پارکینگ‌ها متوقف شده است.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: طبق قانون دولت باید سالی هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری بدهد که با توجه به مشکلات این امر محقق نشده است، ‌ لذا تقاضا داریم با رئیس‌جمهور در خصوص استفاده از فاینانس‌ها، جلساتی برگزار شود وگرنه در آینده با ازدحام مسافردرون شهری در تهران مواجه خواهیم شد.

دوستی همچنین به موضوع استفاده از موتور سیکلت های برقی اشاره کرد و گفت: بر اساس طرحی قرار بود که تردد موتورهای بنزینی در منطقه ۱۱ و ۱۲ محدود شود و تنها موتورهای برقی اجازه تردد در این محدوده را داشته باشند که این اتفاق رخ نداد.

وی تاکید کرد: در صورتی که شهرداری توانایی اجرای این طرح را دارد برای کاهش آلودگی هوا ضرورت دارد که این کار را انجام دهد.

دوستی در ادامه به موضوع کلنگ زنی بیمارستان هسته ای در بوستان ولایت اشاره کرد و گفت: خوب بود که شهردار تهران پیش از انجام چنین کاری توضیحات خود را به شورا می آورد و گزارشی در این خصوص ارائه می کرد.

وی در ادامه با اشاره به مزایا و تهدید های ایجاد چنین بیمارستانی، به وجود آوردن این بیمارستان را خوب ارزیابی کرد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: