کد خبر: ۸۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 27
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس فضای مجازی تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: ماموران پلیس فتای استان دو نفر را که از طریق شبکه‌های اجتماعی قصد انتشار تصاویر شخصی دختر جوان و اخاذی از وی را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش شفا آنلاین، سرهنگ قاسم رئیس پلیس فضای مجازی تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری جعفریان روز سه شنبه اظهار داشت: ماموران پلیس فتای استان دو نفر را که از طریق شبکه‌های اجتماعی قصد انتشار تصاویر شخصی دختر جوان و اخاذی از وی را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که فردی با به دست آوردن تصاویر شخصی و خصوصی‌اش قصد اخاذی از او را دارد، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: شاکی در اظهارات خود بیان کرد، با شخصی در شبکه اجتماعی بی‌تالک آشنا شدم که پس از مدتی تعدادی از عکس‌های شخصی خود را برای وی فرستادم ولی بعد متوجه شدم که هویتش جعلی است و با به دست آوردن عکس‌های خصوصی من قصد اخاذی از بنده را دارد و در قبال پاک کردن تصاویر تقاضای سه میلیون ریال وجه را نموده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی متهمین شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: متهم بیان داشت بنده با ID دخترانه با شاکیه در شبکه اجتماعی بی‌تالک ارتباط برقرار کردم و پس از مدتی از وی درخواست تبادل عکس‌های شخصی یکدیگر را نمودیم که وی تعدادی از عکس‌های خصوصیش را برای من فرستاد و من هم عکس‌ها را به برادر خانم خود دادم تا اگر می‌تواند مبلغی پول از خانم جوان جهت حذف تصاویر دریافت کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در فضای مجازی هیچ گاه هویت واقعی افراد مشخص نبوده که این جزء خصوصیات فضاهای مجازیست و به همین خاطر بسیاری افراد فریب و شیفته ظاهر دروغین مجرمین گردیده و به راحتی به آنان اعتماد و عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار آنان قرار می‌دهند؛ فلذا به شهروندان به ویژه خانم‌ها توصیه می‌شود به هویت جعلی افراد در این فضا اعتماد نکرده و از به اشتراک گذاری عکس‌های شخصی خود در فضای مجازی اجتناب نمایند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: