کد خبر: ۸۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 26
شفا آنلاین>سلامت>تحقیق یکی از ارکان مهم پیش‌از ازدواج است که مشاوران نظر خاصی نسبت به آن دارند.

به گزارش شفا آنلاین،‌سیدکمال موسوی مشاور و روان‌پزشک ‌با اشاره به اینکه درگذشته یکی ‌ازارکان مهم پیش از ازدواج تحقیق کردن در خصوص زوجین بود، اما مشاوران نظر خاصی نسبت به آن دارند اظهار کرد: زوجین قبل از ازدواج باید به نکات مهمی توجه کنند که شناخت از طرفین یکی ازمهم‌ترین نکات قبل از ازدواج است. باید به این نکته توجه داشته باشیم ازدواج بد نیست اما انتخاب نادرست مرگ آرزوها ‌وعواقب بدی را برای زوجین به همراه دارد.

وی افزود: شناخت بیشتر زوجین نسبت به یکدیگر باعث اختلاف کمترآن‌ها می‌شود ازدواج دارای مراحل مختلفی شامل انتخاب با آگاهی، تثبیت با گذشت، ‌ارتقاءیا ارزیابی است.

موسوی تصریح کرد: ‌درانتخاب برای رسیدن به آگاهی می‌توان از ابزارهایی مانند تحقیق که ‌امروزاین روش ‌پاسخگونیست استفاده کرد. درحال حاضرهمه مردم یکدیگر را نمی‌شناسند ‌ویا اگر هم بشناسند پاسخگو نیستند و در حقیقت تحقیق در شهرهای بزرگ ما را به مقصد شناخت نمی‌رساند.

این مشاور و روان‌پزشک افزود: یکی دیگر از ابزارهای انتخاب برای رسیدن به آگاهی شناخت دختر و پسر از یکدیگر است که باید با اطلاع والدین ‌ودرمدت زمان معین انجام شود.

شناخت ‌ازراه تست‌های روان‌سنجی قبل از ازدواج نیز یکی ‌دیگراز ابزارهای انتخاب برای رسیدن به آگاهی است.

وی ‌درپایان گفت: مهم‌ترین معیارهای انتخاب ‌همسرشامل بلوغ‌روانی، رسیدن، پخته‌شدن و کامل شدن است. خیلی از جوانان می‌گویند ازدواج می‌کنیم تا کامل شویم اما ابتدا باید جوانان به درصد بلوغ و رشد برسند تا در انتخاب دچار اشتباه نشوند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: