کد خبر: ۸۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 23
شفا آنلاین>اجتماعی>آب و هوای گرم و استوایی در اندونزی سبب شده است تا پوشش گیاهی در مناطق جنگلی به راحتی رشد کنند و ریشه های درختان به راحتی خارج از خاک در هم طنیده شوند و مانند یک پل شوند.
به گزارش شفا آنلاین،در صد سال اخیر ساکنان دو روستا در اندونزی، برای ارتباط  و تجارت با هم از پل 30 متری که از ریشه های دو درخت در دو طرف رودخانه تشکیل شده بود؛ استفاده می کردند. و امروزه این پل به عنوان یکی از شگفتی های طبیعت به جاذبه  گردشگری تبدیل شده است.

به گفته مردم محلی این پل شگفت انگیز در سال 1980 توسط پاکی سوهان، معلم مدرسه ابتدایی، ناامید از اینکه دانش آموزان آن سوی رودخانه نمی توانستند در کلاس های درس  شرکت کنند، ساخته شد.

او دو درخت Jawi-jawi در دو طرف رودخانه کاشت و شروع به پیجیدن ساقه های آنها به دور ساقه بامبو کرد. در عرض یک سال ریشه های این دو درخت به هم رسید، اما پل نمی توانست وزن روستاییانی که از آن عبور می کنند را تحمل کند، و 26 سال طول کشید تا تا به پلی محکم و قابل استفاده تبدیل شود و هنوز هم با گذشت هر سال و رشد درخت این پل قوی تر می شود. 

به گفته کارشناسان آب و هوای گرم و استوایی در اندونزی سبب شده است تا  پوشش گیاهی در مناطق جنگلی به راحتی رشد کنند و ریشه های درختان به راحتی خارج از خاک در هم طنیده شوند و مانند یک پل شوند.






برچسب ها: اندونزی ، پل ، رودخانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: