کد خبر: ۸۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو هیئت مدیره سرای احسان گفت: به دنبال توانمندسازی و بازگرداندن بیماران روان‌پریش به جامعه هستیم.

به گزارش شفا آنلاین، میرطاهر موسوی مدیر عامل سرای احسان در جریان بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از این مکان،‌ اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله و اولویت فقدان قانون سلامت روان است که متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های انجام شده در دولت‌های گذشته تصمیم جدی برای این موضوع گرفته نشده است.

وی با اشاره به درخواست این مجموعه از رئیس‌جمهور، افزود: بعد از اینکه رئیس جمهور موضوع حقوق شهروندی را مطرح کرد ما نیز رایزنی‌هایی را برای حقوق شهروندی بیماران روانی مزمن داشتیم که امیدواریم وزارت بهداشت و وزارت رفاه؛ فضایی را برای بیماران روانی در نظر بگیرند.

مدیرعامل سرای احسان همچنین گفت: 35 درصد از جمعیت دنیا دچار بیماری‌ روانی مزمن هستند که این آمار در کشور ما و با توجه به شرایط و مسائلی که وجود داشته، بالاتر است. ما به دنبال توانمندسازی این افراد در سرای احسان هستیم و امیدواریم با حمایت سازمان‌های دولتی و غیردولتی این کار انجام شود.

همچنین در ادامه مجید یارمند دیگر عضو هیئت مدیره سرای احسان نیز، گفت: دو بخش سوختگی و روانی از جمله بخش‌هایی هستند که در کشور مشکل دارند. امیدواریم مشکل بیماران روانی در جامعه برطرف شود و بلاتکلیفی آنها در دو وزارتخانه بهداشت و رفاه تعیین تکلیف شود. توقع ما از دولت این است که در کارهای خیر دخالت نکنند و فقط نقش نظارتی و استانداردسازی خدمات را داشته باشد ضمن اینکه در پرداخت هزینه‌ها،‌ مجامع خیریه را حمایت کند.

وی همچنین از دولت خواست تا با فرهنگسازی و فراهم کردن شرایط،‌ فضایی را ایجاد کند که امکان برگشت بیماران روانی پس از درمان در جامعه وجود داشته باشد.         

عضو هیئت مدیره سرای احسان در ادامه با اشاره به تعداد بیماران روانی مزمن در سرای احسان گفت: 360 مرد و 120 زن در این مجموعه نگهداری می‌شوند و هم اکنون 70 نفر از بیماران روانی برای ورود به سرای احسان پشت نوبت قرار دارند.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: