کد خبر: ۸۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
شفاآنلاین:اجتماعی>معاون آموزش،پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه می توان از شبکه سه هزار و ۷۸۰ نفری اساتید مراکز عملی کاربردی هلال احمر برای ارتقا و اعتلای مراکز استفاده کرد.
به گزارش شفاآنلاین:دکتر سیدحمید جمال الدینی در افتتاحیه نشست دو روزه روسای مراکز آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران که صبح امروز در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران برگزار شد، با بیان اینکه تغییراتی در جمعیت هلال احمر اتفاق افتاده است که تشکیل معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر به وجود آمده است، گفت: برای نخستین بار است که معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است تا با ایجاد آن سیاستگزاری، نظارت، اجرا، برنامه ریزی و نیازسنجی به صورت دقیق صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه هلال احمر پس از رئیس و دبیرکل جمعیت هلال احمر، معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در زمینه ارائه آموزش ها پاسخگو است و به همین منظور بایستی آموزش ها بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان ها ارائه شود و در صورت عدم نیاز به آموزش مواردی خاص، آموزش ارائه نخواهد شد.

دکتر جمال الدینی به گذشت چهار ماه از زمان تشکیل معاونت آموزش،پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: این معاونت آماده ارائه عملکرد در زمینه های آموزشی و پژوهشی در این مدت کوتاه است.

سازماندهی آموزش و منابع تخصیص یافته به آن

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه بایستی قدرت نفوذ و پتانسیل انجام کار در آموزش ها لحاظ شود، تصریح کرد: بایستی آموزش ها و منابع تخصیص یافته به آن به صورت سازماندهی شده پیش رود، چرا که باید در زمینه ارائه آموزش ها به دانشجویان و مردم پاسخگو باشیم.

به گفته وی، موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران تمام سعی و توان خود را برای ارائه بهترین آموزش ها به وسیله امکانات موجود به کار بسته است.

عملکرد هلال احمری ها بهترین تبلیغات برای این نهاد است

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با بیان اینکه عملکرد هلال احمر بهترین تبلیغات برای این نهاد مردمی است، گفت: تبلیغات ما عملکرد ما است و بایستی علاوه بر ظرفیت بخشی، توان خود را در جهت ارائه آموزش های همگانی، عمومی، آموزش عالی و تخصصی به کار گیریم.

وی در خصوص فعالیت های گسترده مدیران موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران طی 2 دهه گذشته، اضافه کرد: برای ارتقا و اعتلای این موسسه، تمامی مدیران طی 20 سال گذشته به صورت مستمر فعالیت داشتند و اگر از تجربیات به دست آمده در این مدت به نحو مطلوب بهره گیریم، موفق تر از گذشته به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

دکتر جمال الدینی به بدنه 30 هزار نفری موسسه آموزش عالی علمنی کاربردی هلال ایران اشاره کرد و افزود: این موسسه با وجود 6 هزار فارغ التحصیل، سه هزار و 780 استاد و 21 هزار دانشجو در حال فعالیت است که برای ارتقا سطح آموزشی دانشجویان از تجربیات روسای مراکز علمی کاربردی استقبال می کنیم.

عملکرد کارکنان و دانشجویان مراکز علمی‌کاربردی هلال‌احمر زیر ذره‌بین معاونت آموزش، پژوهش و فناوری

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه  مراکز علمی کاربردی هلال ایران بایستی محصول محور عمل کند و ارزیابی دانشجویان در بدو ورود به مراکز و پس از اتمام تحصیلات در هنگام خروج از مرکز مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهارداشت: در این ارزیابی ها بایستی مولفه هایی چون مبارزه با تزویر، ریا، دروغ مد نظر قرار گیرد و انسان دوستی، صلح، مهربانی و بشردوستی گسترش یابد.

به گفته وی، مراکز علمی کاربردی هلال احمر در سراسر کشور اجرای عمیق برنامه های مذهبی و عرفانی را در دستور کار خود قرار دهند و از اجرای برنامه های دکوری به جد پرهیز کنند.

دکتر جمال الدینی در خصوص تشویق و ترغیب اساتید و دانشجویان به اجرای طرح های پژوهشی، افزود: بایستی ترغیب اساتید دانشگاه ها برای اجرای طرح های پژوهشی در مراکز علمی کاربردی هلال احمر در دستور کار قرار گیرد.

استفاده از شبکه اساتید برای ارتقا و اعتلای مراکز علمی کاربردی هلال ایران

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر  با اعلام اینکه می توان از شبکه سه هزار و 780 نفری اساتید مراکز عملی کاربردی هلال احمر برای ارتقا و اعتلای مراکز استفاده کرد، ابراز داشت: می توان از  ظرفیت های علمی این اساتید برای ارتقا و اعتلای مراکز علمی کاربردی استفاده کرد.

وی بر گسترش تعاملات و تعاون میان مراکز علمی کاربردی هلال ایران در سراسر کشور با سایر دانشگاه ها تاکید کرد.

ارائه دوره های آموزشی و پودمانی جدید در مراکز علمی کاربردی هلال احمر

دکتر جمال الدینی با تاکید بر اینکه دوره های آموزشی و پودمانی جدید برای ارائه در مراکز عملمی کاربردی سراسر کشور در نظر گرفتیم، یادآور شد: ارائه دوره های جدید منوط به قابلیت تشکیل کلاس ها و جذب دانشجو  هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش های همگانی ظرفیت های مراکز علمی کاربردی هلال احمر را مورد ارزیابی قرار می دهیم تا هر مرکزی که قابلیت ارائه آموزش های همگانی را دارد در حلقه ارائه آموزش ها قرار می‌گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: