کد خبر: ۸۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 18
شفا آنلاین>اجتماعی>یک مخترع کانادایی چراغ قوه‌ای ساخته است که به جای باتری از گرمای بدن استفاده و کار می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،چراغ قوه ها از ضروری‌ترین دستگاه هایی هستند که هم حمل آنها آسان است و هم در برنامه های ماجراجویانه مورد استفاده قرار می گیرند؛ با این وجود هر چقدر هم که این دستگاهها پیشرفته و مجهز باشند، تمام کارآیی آنها به باتری آنها وابسته است.

چراغ قوه «لومن» (Lumen) به نحوی طراحی شده است که به هیچ وجه به باتری نیازی ندارد و تمام انرژی مورد نیاز خود را از گرمای بدن استفاده می کند.در واقع چراغ قوه ای است که می توان بصورت مادام العمر از آن استفاده کرد.

چراغ قوه لومن به اندازه یک انگشت دست است و وزن آن نیز 35 گرم می باشد و از یک ژنراتور حرارتی کوچک (TDC) استفاده می کند تا برق مورد نیاز لامپ الترالایت 5 میلی را تولید نماید.

محققان نیز از ژنراتورهای حرارتی کوچک برای افزایش طول عمر باتری های وسایل گوناگون استفاده کرده اند. با این حال لومن در نوع خود اولین چراغ قوه‌ای است که با استفاه از گرمای بدن کار می کند و به راحتی می تواند در دسترس عموم قرار گیرد.


سیستم این چراغ قوه به نحوی عمل می‌کند که گرمای بدن را با در نظر گرفتن تفاوت آن با دمای محیط به الکتریسیته تبدیل می‌کند. دمای کنونی بدن انسان  28 درجه سانتی گراد است و این میزان دما می‌تواند 15 میلی آمپر برق تولید کند.

بدنه این چراغ قوه از آلومینیم یا تیتانیوم ساخته شده است این فلزات نه تنها طول عمر بالایی دارند بلکه زمانی که از آن برای ژنراتورهای حرارتی کوچک استفاده می شود عمر آن ها دوبرابر نیز می شود. همچنین این چراغ قوه می‌تواند مقداری انرژی را هم در درون باتری خود ذخیره داشته باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: