رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل افزود: بیشتر این تاورها از کشورهای همسایه به ویژه امارات به داخل کشور آورده می شوند که به سبب شرایط گرم آب و هوایی انجا این دستگاه ها زودتر به سن فرسودگی میرسند.
دنیا مالی همچنین تصریح کرد: موضوع دیگر در بررسی حوادث این تاورکرین ها عدم توجه اپراتورها است. در مواقعی که این دستگاهها از کار روزانه آزاد میشوند باید ترمز شان نیز آزاد باشد تا اگر وزش باد ناگهانی رخ داد دستگاه درجهای آزادی حرکت داشته باشد در حالی که ترمز اکثر دستگاهها قفل میشود و با وزش باد خم شده و واژگون می شوند.
وی اظهار داشت: سازمان استاندارد ، سازمان نظام مهندسی ، شهرداری و حتی سندیکای پیمانکاران در این موضوع مسئول هستند و باید هر چه سریعتر فکری به حال تاور کرین ها شود.
دنیا مالی در ادامه به موضوع ایمنی سینمای آزادی اشاره کرد و گفت: همانطور که مستحضر هستید سینما آزادی در سال 76 دچار حریق شد و 8 سالی رها شد تااینکه سال 85 شهرداری این سینما را بازسازی کرد که مورد استقبال اهالی هنر نیز قرار گرفت و در مورد سیستم ایمنی این سینما باید گفت سیستم اعلان حریق ، اطفای حریق با آب و مسائل ایمنی مرتبط با آتش سوزی آن فعال و استاندارد است و تنها برخی موارد کوچک مانده که آنها هم در حال رفع است.
دنیا مالی گفت: در خصوص پلههای فرار مواردی وجود دارد که به واسطه بالکن سینما که به کافی شاپ تبدیل شده باید اصلاحاتی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن جمیع جهات باید گفت که سینما آزادی از لحاظ ایمنی شرایط قابل قبولی دارد. پانا