کد خبر: ۸۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>اجتماعی>سامانه معرفی کاندیداهای انتخابات شورای عالی نظام پرستاری به آدرس shora.ino.ir از ساعت 18 امروز فعال می شود.
به گزارش شفا آنلاین،سعید لک، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری با اعلام این خبر  افزود: در این سامانه اطلاعات، سوابق و دیدگاههای 167 نامزد انتخابات شورای عالی نظام پرستاری در معرض دید نمایندگان مجمع عمومی این سازمان که حق رأی دارند و نیز عموم مردم قرار می گیرد و نمایندگان این مجمع می توانند با استفاده از این اطلاعات با شناخت بیشتری به انتخاب نامزد اصلح مورد نظر خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این برای اولین بار است که چنین سامانه ای برای معرفی سوابق و دیدگاههای نامزدهای انتخابات شورای عالی نظام پرستاری ایجاد می شود و تا پیش از این اعضای مجمع عمومی سازمان در روز و جلسه انتخابات با اغلب نامزدهای شورای عالی آشنا می شدند.

لک گفت: انتخابات شورای عالی نظام پرستاری 28 مهر برگزار می شود و طی آن 167 نامزد عضویت در شورای عالی نظام پرستاری به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پرستاری کشور، به رقابت می پردازند و 25 نفر اعضای انتخابی این شورا در این انتخابات مشخص می شوند.
مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری گفت: نامزدهای این انتخابات از 29 شهریور تا 15 مهر فرصت داشتند، اطلاعات، سوابق و دیدگاههای خود را در این سامانه قرار دهند تا در مهلت تبلیغات قانونی در معرض دید قرار گیرد، تعدادی از نامزدها از این فرصت استفاده کردند و اطلاعات خود را بارگذاری کردند و کسانی که از این فرصت استفاده نکردند فقط اطلاعات اولیه و شخصی آنها مانند نام نام خانوادگی و سابقه عضویت آنها در سازمان نظام پرستاری در این سامانه قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم به کمک این سامانه 136 نماینده مجمع عمومی نظام پرستاری بتوانند شناخت جامع و کامل تری نسبت به 167 کاندیدایی که برای رقابت در این انتخابات از سوی هیئت نظارت بر انتخابات تایید شده اند، به دست آورند و با شناخت بهتر، 25 نفر اعضای انتخابی این شورا را انتخاب کنند.

شورای عالی نظام پرستاری دارای 25 عضو انتخابی شامل 18 کارشناس پرستاری، یک کاردان یا کارشناس اتاق عمل، یک کاردان یا کارشناس هوشبری و 5 بهیار است و 5 عضو انتصابی شامل یک نفر نماینده به معرفی کمیسیون بهداشت و درمان و انتخاب مجلس شوراي اسلامی( به عنوان ناظر) و 2 نفر پرستار به انتخاب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک نفر پرستار نیروهاي مسلح جمهوري اسلامی ایران به انتخاب ستاد فرماندهی کل قوا و نماینده اي از طرف سازمان پزشکی قانونی کشور است.

چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری 29 خرداد در 118 شهرستان برگزار شد. در این انتخابات هزار و 62 نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره و 472 نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: