کد خبر: ۸۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 10
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: برای نخستین بار در کشور، مراکز رفاه کودک و خانواده، طی سالجاری در پنج استان به صورت آزمایشی راه اندازی می شود.
به گزارش شفا آنلاین،آرزو ذکایی فر  افزود:این مراکز در استان های تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و فارس راه اندازی می شود و در هر استان نیز دست کم دو مرکز، فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: در این مراکز، خدمات رفاهی و آموزشی مانند خدمات مهارت آموزی، مشاوره ای، غربالگری و مداخلات مورد نیاز کودکان ارایه می شود.

ذکایی تاکید کرد: این مراکز بعد از ساعت مدرسه برای کودکانی که کسی نیست از آنان مراقبت کند به ویژه تک فرزندان که در خانه تنها می مانند، برنامه های مختلفی را اجرا می کند و این کودکان می توانند تکالیف خود را نیز در همان مراکز انجام دهند؛ ضمن آنکه والدین می توانند از خدمات آموزشی این مراکز استفاده کنند.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی اظهار داشت: برنامه های مختلفی در مراکز یاد شده برای خانواده ها مانند آموزش مهارت فرزند پروری، سلامت کودکان، نحوه رفتار با فرزند و ارتباط با کودک، ارایه می شود؛ حتی خانواده ها می توانند در کنار فرزندان خود تا دو ساعت از خدمات مشاوره ای و روانشناسی مراکز رفاه کودک و خانواده استفاده کنند.
این مقام مسوول در بهزیستی ادامه داد: مراکز رفاه کودک و خانواده با توجه به سنین کودک به گروه هایی همچون کودکان کمتر از هفت سال و هفت تا 12 سال خدمات ارایه می دهد؛ ضمن اینکه به جز سن، جنسیت کودکان، مورد نظر قرار می گیرد.
مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی تصریح کرد: خدمات این مراکز رایگان نیست؛ اما چون هدف گذاری راه اندازی این مراکز در مناطق کم تر برخوردار کشور است، تعرفه های آن بسیار پایین خواهد بود.
ذکایی فر یادآور شد: بسته های آموزشی خودمراقبتی شامل مراقبت های جسمانی، روانی و معنوی در حال تدوین است تا در مراکز رفاه کودک و خانواده آموزش داده شود.
وی در خصوص تفاوت مراکز رفاه کودک و خانواده ها برای کودکان کمتر از هفت سال با مهد های کودک نیز چنین توضیح داد: خدمات مراکز مورد نظر برای این گروه سنی همانند مهدکودک است؛ اما خدمات اضافه تری همچون کلاس های خانواده را هم ارایه می دهد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: