کد خبر: ۸۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آمادگی کامل مراکز معاینه فنی خودروی شهر تهران جهت اجرایی شدن طرح مناطق کم انتشار آلایندگی (LEZ) از ابتدای آبان ماه خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،  مهندس ولی آذروش با تأکید بر آمادگی نرم‏افزار و سامانه مراکز معاینه فنی شهر تهران جهت اتصال به دیتا بانک پلیس اعلام کرد: در حال حاضر تا تکمیل و آماده شدن سامانه ملی معاینه فنی توسط وزارت کشور که در مراحل نهایی آن است؛ ستاد معاینه فنی خودروهای تهران آمادگی دارد براساس آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اتصال سامانه معاینه فنی شهر تهران که از سال 1387 با سرمایه گذاری شهرداری تهران راه اندازی گردیده با سامانه و دیتا بانک پلیس اقدام نماید.

وی در ادامه افزود: متأسفانه علیرغم الزامی که پلیس در مصوبه دهم دی ماه 1393 هیئت وزیران و مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران جهت اتصال به سامانه معاینه فنی داشته؛ تا این تاریخ هیچگونه اقدامی از جانب پلیس انجام نشده است.

آذروش با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر عدم اطمینان به معاینه فنی در تهران و در خارج از تهران گفت: ضمن تشکر از پلیس راهور ناجا که با حساسیت ویژه معاینه فنی خودروهای در حال تردد در سطح شهر تهران را کنترل می کند،طبق قانون و مصوبات دولت جایگاه ارگانها و سازمانها در بحث صدور مجوز و نظارت بر مراکز کاملاً مشخص است و بر اساس ماده 3 مصوبه آئین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی هیئت دولت؛ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، یکی از اعضای کارگروهی است که مکلف به تعلیق مجوز و نظارت بر مراکز معاینه فنی است.

وی افزود: بدون تردید با توجه به اینکه هرگونه اهمال دراین باره مستقیماً با جان مردم در ارتباط است در صورت فعالیت مراکز متخلف بایستی کل اعضای کارگروه که شامل پلیس نیز است پاسخگوی این مستله باشند و تنها با اظهار عدم اطمینان به کار مراکز ویا عدم بی اطلاعی از قانون نظارت رافع این مسئولیت برای هیچکدام از اعضا نخواهد گردید.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی با اشاره به تجهیز کلیه مراکز معاینه فنی تهران به دوربین‏های ثبت پلاک و همچنین استفاده از سامانه یکپارچه معاینه فنی از سال 1387 در مراکز چهارده‏گانه شهر تهران اظهار داشت: ستاد در چند سال اخیر تمام تلاش خود را جهت کیفی سازی ارائه خدمات معاینه فنی در مراکز انجام داده است. تنها در سال 94 بخش عمده ای از تجهیزات برای حفظ شرایط کیفی و ارتقاء دقت سطح آزمونها کاملاً نوسازی شده است.

معاینه فنی یک الگو برداری موفق از سایر کشورهای پیشرفته در بحث کاهش آلودگی هوا و ارتقاء سطح ایمنی است و بایستی کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در اجرای این طرح نهایت تلاش خود را جهت افزایش کیفی آن کنند و مردم نیز در راستای تکریم به قانون و وظیفه شهروندی به عنوان یک مطالبه عمومی برای اجرای صحیح آن نهایت تلاش خود را انجام دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، وی افزود: از عمر انجام خدمات معاینه فنی خودرو در ایران حدود پانزده سال می‏گذرد که با تلاش مسئولین امروز 6خط معاینه فنی بیهقی در سال 1379 به 600 خط معاینه فنی افزایش یافته و در سطح کشور ارائه خدمات می‏کند. قطعاً تنها با زیرسؤال بردن یک خدمات ارزنده و یا شانه از مسئولیت قانونی خالی کردن هیچ کمکی به سلامت شهروندان و ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان نخواهد کرد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: