کد خبر: ۸۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 08
شفا آنلاین>اجتماعی>نقش و جایگاه زن در جامعه امروزی تغییر کرده و زنان در عرصه‌های بین‌المللی حضور دارند.

به گزارش شفا آنلاین،نشست خبری به مناسبت روز خانواده و معرفی هفتمین کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده و سومین جشنواره‌ ملی خانواده‌پژوهی با حضور جمعی از اساتید فرهیخته و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم برگزار شد.

امید معاون امور حقوقی امور مجلس وزارت علوم در جمع خبرنگاران گفت: در قانون 59 قانون مدنی نقش و جایگاه زنان طور دیگری بود و در حال حاضر این جایگاه تغییر کرده است و زنان در عرصه‌های بین‌المللی حضور دارند.

وی ادامه داد: اگر هر زنی بخواهد برای درمان به خارج از کشور برود باید از همسر خود اگر در عقدنامه لحاظ شود اجازه بگیرد و یا این که تبصره‌ای اعلام شود و بتوان اصلاح قانون انجام دهیم تا همه زنان بدون اجازه همسر بتوانند از کشور خارج شوند.

 آمار دقیق برای ازدواج و طلاق دانشجو نداریم

ملاوردی معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما آمار دقیق برای ازدواج و طلاق دانشجویی نداریم و نمی‌توانیم آن را دقیق اعلام کنیم و سیاست‌های کلی مجموعه‌ای از تدابیر و راهکارهای پیشنهاد شده است که باید به همه تدابیر توجه داشته باشیم و سیاست‌های بسیار واقع‌بینانه انجام شده است و باید زیرساخت‌های مناسب برای رسیدن به یک هدف کلی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای تسهیل ازدواج جوانان را راهکارهایی را بیندیشیم راهکارهایی همچون مسکن، اشتغال‌زایی و رفاه تا تمایل داشته باشند که ازدواج انجام گیرد، به طور کلی جوان امروز هیچ رقبتی به ازدواج ندارند و اگر شرایط معیشتی، شرایط مالی و اقتصادی وجود داشته باشد بسیاری از جوانان قادر به ازدواج خواهند شد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: