کد خبر: ۷۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 30
شفا آنلاین>اجتماعی>در حاشیه سفر وزیر بهداشت برخی از آب گل آلود ماهی گرفتند و به نوع پوشش وزیر بهداشت در لباس احرام هنگام مصاحبه سعی در انحراف افکار عمومی داشتند.
به گزارش شفا آنلاین، حادثه منا برای مسلمانان به‌ ویژه ما ایرانیان بسیار تلخ و غمبار بود. وزیر بهداشت تنها چند روز پس از این حادثه و برای بررسی ابعاد مختلف ان در حالی عازم عربستان شد که کارشکنی این کشور برای صدور ویزا و همچنین پرواز مستقیم وزیر بهداشت به این کشور باعث شد تا وزیر بدون همراه و با پرواز قطر عازم این کشور شود. 

وزیر بهداشت در ساعت 3 بامداد سه شنبه (‌بعد از نیمه شب) وارد جده شد و با توجه به این که هر مسلمانی که وارد مکه و حرم می شود باید اعمال عمره مفرده را به جای آورد لذا دکتر هاشمی نیز در همان ساعات بامدادین و قبل از شروع روز کاری، اعمال را به جای آورد و سپس در جلسه‌ای  با حضور مسولین بعثه‌، ستاد حج و زیارت و هیات پزشکی جمعیت هلال احمر حضور یافت و گزارش‌های لازم به وزیر بهداشت ارایه شد. در ادامه هم هاشمی با حضور در بین کاروان های مختلف حج و همچنین سردخانه های عربستان از اخرین وضعیت جان باختگان اطلاعاتی دریافت کرد.

اسلام دین کامل و جامعی است و پیروی از دستورات ان بر هر کس واجب است و پوشیدن لباس احرام به محض وارد شدن به مکه بر هر مسلمانی واجب است و باید مراقب بود تا در جریان این حادثه به جای همگرایی و همسویی درگیر حاشیه‌‌‌هایی که برخی آگاهانه یا ناآگاهانه درگیر شدن حاشیه‌هایی که برخی به عمد یا غیر عمد ایجاد می‌کنند اما کارشکنی و انتقاد‌های اگاهانه یا نااگاهانه، به عمد یا غیر عمد ایجاد می‌کنند، نشویم.

نكته آخر اينكه هم‌اكنون مهم‌ترين مسئله مشخص شدن وضعيت مفقودان است. خانواده‌های بسياری در ايران چشم انتظارند تا وضعيت يكی از اعضای خانواده يا دوستانشان كه در فهرست مفقودان قرار دارند مشخص شود. لذا بايد فضای اجتماعی و سياسی كشور به‌ گونه‌ای مديريت شود كه پيش از هر چيز، نمك به زخم خانواده‌های داغدار پاشيده نشود و بعد از مشخص شدن وضعيت مفقودان و جان‌باختگان؛‌ فضا براي نقد هر حوزه‌ای فراهم است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: