کد خبر: ۷۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 27
شفا آنلاین>سلامت>آنتی اسیدها یک نوع درمان برای کنترل اسید معده هستند که برای درمان علائم سوزش سر دل و سوء هاضمه استفاده می شوند.
به گزارش شفا آنلاین، داروهای بدون نسخه زیادی جهت بهبود سوزش معده و جلوگیری از بازگشت اسید معده به مری مصرف می شوند که با اسامی آلومینیوم هیدروکسید، منیزیم هیدروکسید، آلومینیوم ام-جی و آلومینیوم ام-جی-اس به صورت قرص و محلول سوسپانسیون در دسترس قرار دارند که  براي تهيه اين داروها از داروخانه به نسخه پزشك نيازي نيست.

نکته قابل تامل اینجاست که برای استفاده داروهایی که نیازی به نسخه پزشک ندارند داشتن حداقل آگاهی ها ضروری است بنابراین اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که سوزش سردل یا زخم معده دارید بهتر است بدانید آنتي اسيدها به خصوص آلومینیوم ام-جی-اس، معمولا برای کاهش علائم زخم معده و دوازدهه، سوزش سر دل و سوء هاضمه به کار می روند.

سید علی فاطمی داروساز و متخصص فارماكولوژي در این‌باره می گوید: دستور مصرف داروی آلومینیوم ام-جی-اس، دو قاشق غذاخوری از محلول سوسپانسیون یا دو عدد قرص، 4 تا 6 بار در طول روز بعد از غذا و همینطور قبل از خواب است و چنانچه آلومینیوم ام-ج-اس، یک ساعت بعد از غذا و هنگام خواب میل شود، می تواند تا دو ساعت اسید معده را خنثی نماید.

وی با اشاره به اینکه داروی آلومینیوم ام-ج-اس با اتصال و همچنین کاهش انحلال بسیاری از داروها، اثر بخشی آنها را کاهش می دهد؛ تصریح کرد : بهتر است آلومینیوم ام –جی – اس با دو ساعت فاصله از داروهای دیگر مورد مصرف قرار گیرد.

وی تاکید کرد :بهتر است که داروهای آنتی اسید، از جمله آلومینیوم ام-جی-اس، توسط بیماران با نارسایی کلیوی، به مدت طولانی مورد استفاده قرار نگیرد.

به گفته فاطمی معمولا نوع سوسپانسیون داروهایی چون آلومینیوم ام-جی-اس موثرتر از قرص است و باید قبل از مصرف به هم زده شود. در ضمن قرص ضد اسید نیز باید به خوبی جویده شود.

وی یاد آور شد :داروی منیزیم هیدروکسید یا شیر منیزی، علاوه بر خاصیت ضد اسید معده، برای درمان کوتاه مدت یبوست هم مورد مصرف قرار می گیرد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: