کد خبر: ۷۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 08
قائم مقام وزیر بهداشت عنوان کرد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت، گفت: از خیرین با سابقه دعوت می کنیم که از صفر تا صد اداره بیمارستان ساخته شده را خودتان به عهده بگیرد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر ایرج حریرچی در همایش مجمع خیرین سلامت، با عنوان این مطلب که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد، افزود: علت اصلی اینکه در بیمارستان های ما تراکم بیمار وجود دارد کمبود تخت بوده و بیمارستان های اصلی با اشغال تخت ۹۴ درصدی مواجه بوده و ۶۱ درصد تخت‌های ما فرسوده است و نیاز به تعویض دارد.

وی اظهار داشت: در مورد سایر مسائل همچنین وضعیتی داریم اما تا وضع مطلوب فاصله داریم و دوستان و خیرین باید هوشمندی به خرج داده و در کار خیر جایی را در نظر بگیرند که نیاز به کمک  دارد.

حریرچی با اشاره به وضعیت بیماری در کشور، تصریح کرد: هزینه‌های درمان بیماران بسیار افزایش پیدا کرده و منابع اختصاص یافته به درمان پایین بوده و کفاف هزینه‌‎ها را نمی‌دهد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: از خیرین حوزه سلامت استدعا داریم که به داد نیازمندان جامعه برسند و هیچ هزینه‌ای در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر اینکه فقرا از آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به بروکراسی‌ها اداری خیرین برای اخذ موافقت های ساخت و تجهیز مراکز درمانی تاکید کرد: در سیستم دولتی هم برخوردهای بدی با خیرین صورت گرفته و من از همین جا از شما خیرین عذرخواهی می کنم که وقتی به سیستم های اداری مراجعه می کنید، اذیت می‌شوید.

حریرچی گفت: سیستم دولتی این آموزش را ندیده که از خیری که منابع و ثروت خود را به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده تکریم کند تا کار خیر در ادارات تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه دست خیرین را برای اداره بیمارستان می‌فشاریم گفت: از خیرین با سابقه دعوت می کنیم که از صفر تا صد اداره بیمارستان ساخته شده را خود به عهده بگیرد و مطلوب تر برای ما این است که بیمارستان های موجود را برای اداره به خیرین با سابقه واگذار کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: