کد خبر: ۷۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 02
شفا آنلاین>سلامت>افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر هستند شناسایی و از ابتلای آن‌ها پیشگیری می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،احمد کوشا معاون فنی معاونت بهداشت  در خصوص اقدامات اخیر انجام شده برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر بیان کرد: به زودی برنامه جدیدی در مراکز سلامت چند استان اجرا خواهد شد که مطابق با آن تمام افرادی که تحت مخاطره بیماری‌های غیرواگیر هستند در این شهرها فراخوان شده و مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا از ابتلای آن‌ها به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت جلوگیری شود.

وی افزود: این طرح در شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی، شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی، شهرستان شهرضا در استان اصفهان و شهرستان بافق در استان کرمان به اجرا درخواهد آمد.

کوشا ضمن تشریح بیشتر این برنامه اظهار کرد: در ابتدا افراد از نظر علائم و فاکتورهای خطر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت که این افراد اغلب بیشتر از 30 سال سن دارند.

وی اضافه کرد: مطابق با این آزمایشهای مختلف برای هر فرد درصدی مبنی بر احتمال ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر طی 10 سال آینده اعلام خواهد شد. به عبارت دیگر عنوان می‌کنند که احتمال ابتلای هر فرد به بیماری‌های غیرواگیر در 10 سال بعد چقدر خواهد بود.

معاون فنی معاونت بهداشت عنوان کرد: در مواردی که افراد به احتمال زیاد به این بیماری‌ها دچار خواهند شد، داروهای پیشگیرانه تجویز می‌شود و برای درصدهای پایین نیز آموزش، فرهنگ‌سازی و مشاوره صورت می‌گیرد. با این اقدام افراد در معرض خطر شناخته و با اقدام به موقع از ابتلای آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر افراد در معرض ابتلا به سرطان‌های دهانه رحم، سینه و روده بزرگ باشند با تشخیص به موقع، درمان انجام می‌شود. البته در این طرح در هر مرحله امکان سنجی است و از سال بعد در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: