کد خبر: ۷۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 07
شفا آنلاین>اجتماعی>یک طراح لباس و تولید پوشاک با کمک فن آوری چاپگرهای سه بعدی و موادی انعطاف پذیر و قابل شستشو به نام فیلا فلکس، دست به طراحی و ساخت لباس هایی متفاوت زده است.
به گزارش شفا آنلاین،دنیت پلگ (Danit Peleg) یک طراح لباس و تولید پوشاک آسیایی با کمک چاپگر سه بعدی به طراحی و ساخت لباس هایی متفاوت پرداخته است .

او لباس های طراحی شده خود را با یک چاپگر سه بعدی خانگی می سازد . او معتقد است که این عمل، فصلی تازه ای برای تولید پوشاک است و فن آوری چاپگر سه بعدی به او این امکان را می دهد تا شیوه ها و طرح های مختلف را تجربه کند .

پلگ در رابطه با کار با چاپگر سه بعدی برای تولید پوشاک می گوید: « من با این دستگاه هر چیزی را می توانم چاپ کنم . فقط یک مشکل وجود دارد و آن این است که صفحه چاپگر سه بعدی کوچک بوده و همه چیز را در اندازه یک صفحه A4 چاپ می کند . پس از چاپ این تکه ها ، من آن ها را به هم وصل می کنم . در این زمان نیازی به دوخت و دوز نیست و اگر کسی خیاطی بلد نباشد ، مشکلی پیش نخواهد آمد چرا که می توان بخش های پارچه مانند را به هم چسباند. این کار به آسانی در خانه نیز انجام می گیرد.»

در واقع با کمک این فن آوری که هنوز در ابتدای راه بوده و گران است ، هر کسی می تواند در خانه لباس تولید کند . مواد مورد استفاده در ساخت این پارچه ها و لباس ها، موادی قابل انعطاف به نام فیلا فلکس است که با کمک آن می توان به ساختن لباس های با دوام و قابل شستشو دست پیدا کرد.  

دنیت پلگ می گوید که چاپ یک قطعه A4 حدود بیست ساعت و یک لباس حدود سیصد ساعت طول می کشد. علاوه بر این او می گوید که فایل های طراحی شده آماده ای وجود دارد که مشتریان می توانند از آنها استفاده کرده و در خانه به چاپ و ساخت لباس بپردازند.

پلگ در ادامه توضیحاتش تاکید می کند: «این روش یک روش انقلابی در تولید لباس به حساب می آید. چاپگر سه بعدی خانگی به همه ما این امکان را می دهد تا هر مدل لباس و پوشاکی را که بخواهیم ، داشته باشیم . این لباس ها انعطاف پذیر و قابل شستشو هستند و به راحتی می توانیم آن ها را در ماشین ظرفشویی (dishwasher) گذاشته و بشوییم . »

قابل توجه است که در حال حاضر قیمت یک چاپگر سه بعدی خانگی در سراسر ایالات متحده امریکا دو هزار دلار بوده اما پلگ معتقد است با توسعه این فن آوری، بهای آن نیز کاهش پیدا می کند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: