کد خبر: ۷۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 30
شفا آنلاین>اجتماعی>با توجه به فعالیت‌های سازمان نوسازی تا پایان سال 94 استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس به طور کامل انجام خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین، در نشست خبری صبح امروز که با حضور داریوش ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران برگزار شد، ضمن بازدید از دو طرح آموزش و مدرسه خیر ساز که تا مهر ماه امسال در دست افتتاح است گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه شد.

مدیر کل نوسازی استان تهران درخصوص این برنامه‌ها گفت: بیش از 250 پروژه در استان در دست اجرا است که برای این طرح‌ها بخشی از آن با کمک خیرین اجرایی خواهد شد و از این تعداد 112 پروژه آماده شده است که در مهر 94 به دانش‌آموزان تحویل داده می‌شود. 

وی در ادامه تعداد کلاسهای این پروژه ها را 1350 کلاس و با زیر بنای 390 هزار متر مربع بر شمرد و گفت اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن 160 تا 170 میلیارد تومان هزینه دارد. 

ورناصری ضمن اشاره به اینکه 30 درصد از این پروژه‌ها به کمک خیرین انجام شده است، تصریح کرد: یکی از پر چالش‌ترین مسائل موجود در آموزش و پرورش را به شدت مورد بررسی قرار داده‌ایم. 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده موضوع استاندارد سازی سیستم گرمایشی تا پایان سال به اتمام می‌رسد و تا پایان مهر ماه و یا اواسط آبان ماه یعنی پیش از آغاز فصل سرما تمامی بخاری‌های غیراستاندارد مدارس دولتی حذف خواهند شد و تنها بین 20 تا 30 مدرسه باقی مانده که تا پایان سال استاندار سازی آنها به اتمام می‌رسد.

حل مشکل فضای آموزشی مسکن‌ مهر 
ورناصری در خصوص برنامه‌های اختصاص یافته به فضای آموزشی مسکن مهر گفت: در این مکان‌ها مشکل نبود فضای آموزشی و یا کمبود فضاها وجود دارد که با کمک خیرین تا پایان سال 93 تمهیدات لازم اندیشیده شد تا مشکل آموزشی برای دانش‌آموزان ایجاد نشود.
 
وی در ادامه افزود: در سال 94 برنامه‌ ریزی های مجددی انجام گرفته است تا در محل‌های مسکن مهر نظیر فیروزکوه، پاکدشت، رودهن، پیشوا و . . . نیاز سنجی انجام شود و با همکاری دولت و نهادهای مربوطه اعتبارات لازم در اختیار قرار گیرد. 

ورناصری تصریح کرد:  15 مدرسه در مسکن مهر به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد و برآورد می‌شود با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال هیچ دانش‌آموزی در این مکان‌ها مشکل فضای آموزشی نداشته باشد. 

وی این نکته را هم خاطر نشان کرد که حل مشکل به طور قطعی نیازمند سه الی 4 سال زمان می‌باشد که این مساله بر اساس مراحل اجرایی خواهد بود که وزارت راه و شهرسازی برای مسکن مهر درنظر گرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: