کد خبر: ۷۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 28
شفاآنلاین :اجتماعی >رئیس کمیته اداد در هفته‌ای که گذشت از عزم جدی در فروش ساختمان سوهانک و فعالیت‌های این نهاد حمایتی در حوزه اقتصادی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، انتقاد از طرح تحول سلامت و پزشک خانواده عزم جدی در فروش ساختمان کمیته امداد و همچنین معرفی فعالیت‌های اقتصادی کمیته امداد امام خمینی از جمله مهمترین عناوین خبری هفته  گذشته بود که در ادامه نگاهی گذرا به آنها خواهیم داشت:

انتقاد به طرح تحول سلامت و پزشک خانواده

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در خصوص اجرای طرح تحول سلامت از سوی دولت اظهار کرد: طرح تحول سلامت مراجعه مدد جویان به کمیته را کاهش داده اما مشکل را  کاملا بر طرف نکرده است. زیرا این افراد حتی قادر به پرداخت 10 تعرفه در نظر گرفته شده در این طرح نیستند و متاسفانه طرح تحول سلامت بیمارستانها‌ی  کمیته امداد را تحت پوشش قرار نداده و به همین دلیل کمیته امداد میزان زیادی به دولت بدهکار شده است.

جعفر رحیمی مدیر کل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با انتقاد از طرح پزشک خانواده در دولت یازدهم گفت: طرح پزشک خانواده  که از دولت قبل کلید خورده و هم اکنون از سوی دولت یازدهم در دو استان فارس و مازندران اجرا می شود تفاوت‌های زیادی را با طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده حقیقی دارد و ما انتقاداتی را نسبت به این طرح داشته‌ایم و امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: در سال گذشته بالغ بر 300 میلیارد تومان در بخش سلامت مدد  جویان تحت پوشش امداد هزینه شده که از  این رقم دولت 240 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

در فروش ساختمان سوهانک جدی هستیم

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در فروش ساختمان سوهانک جدی هستیم، افزود: در این خصوص حمایت‌های مردمی زیادی را دریافت کرده‌ام اما  تعدادی هم  منتقد داشتیم، این کار را به احترام افکار عمومی انجام م ی‌دهیم و هدف به قیمت فروختن ساختمان است تا انتقادی به ما وارد نباشد.

فتاح گفت: مشتریان باید شرایط ما را بپذیرند چرا که پول فروش ساختمان متعلق به محرومان است و ذره‌ای در آن تخفیف نمی‌دهیم این پول بعد از فروش بلوکه و در حمایت از محرومان صرف می‌شود.

تشریح فعالیت‌های اقتصادی کمیته امداد

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی کمیته امداد گفت: فعالیت‌های اقتصادی کمیته امداد در حوزه‌هی املاک، معدن و کشاورزی، خلاصه می‌شود و امداد در بازار بورس سرمایه گذاری نکرده ات.

وی گفت: کمیته امداد سال گذشته از تمام فعالیت‌های اقتصادی خود 85 میلیارد تومان در آمد داشته و امسال این رقم را به 185 میلیارد تومان رسانده است.


اعزام اولین کاروان زیارتی مدد جویان به عتبات عالیات

سه شنبه هفته  جاری اولین کاروان از مدد  جویان کمیته ا مداد راهی عتبات عالیات شدند.

اکبر میر شکار معاون امور فرهنگی کمیته امداد در خصوص سفرهای زیارتی کمیته امداد گفت: 400 نفر در قالب اولین کاروان زیارتی راهی عتبات عالیات شدند که تا پایان سال این تعداد به 10 هزار نفر افزایش می‌یابد.

دیدار اعضای هیئت امنا کمیته امداد با مقام معظم رهبری

فتاح در خصوص دیدار اعضا هیئت امنا کمیته امداد و برخی از معاونین این نهاد با مقام معظم رهبری گفت: روز یکشنبه جار جلسه‌ای اختصاصی با مقام معظم رهبری داشتیم که ایشان تاکید زیادی داشتند که مراحل اداری در ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان کاهش یابد و خدمات دقیق‌تر و با سرعت بیشتری به نیازمندان ارائه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: