کد خبر: ۷۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 17
شفا آنلاین>اجتماعی>70 درصد افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و نزدیک به 60 درصد کارتن خواب های تهران را روستائیان تشکیل می دهند.
به گزارش شفا آنلاین، رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رييس جمهور در اولین همایش ملی خدمات عمومي الزامی ict با اشاره به وضعیت اينترنت در روستا ها اظهار کرد: نباید شکافی بین خدماتی که به مردم روستا و شهر ارائه می شود وجود داشته باشد.

وی افزود: بر اساس اعلام کمیته امام خمینی 70 درصد افراد و خانواده های تحت پوشش این سازمان و نزدیک به 60 درصد کارتن خواب های تهران را روستائیان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه به روستاها توجه زیادی نمی‌شود، افزود: 63 هزار روستا در کشور وجود دارد که تاکنون حدود 33 هزار روستا به دلیل ناشناخته ماندن و عدم توجه تخلیه شده‌ اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه روستا کانون تولید و ارزش آفرین است، تصریح کرد: هدف از ایجاد دفاتر ICT عرضه خدمات در نقاط دور با استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات کاهش چکاپ دیجیتالی روستا و شهر است.

رضوی در ادامه عنوان کرد: در سال‌های 72 و 73 که موضوع ورود تلفن همراه مطرح شد، در مجلس بودم اما عده‌ای نگران ضررهای تهاجم فرهنگی که از سوی تلفن همراه به کشور وارد می‌شد، بودند و امروز کسی نمی‌تواند منکر نقش این ابزار مهم در توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور شود.

وی با بیان اینکه کشور هند اولین کشوری بود که در روستاهای خود از فناوری اطلاعات استفاده می‌کرد، افزود: در ایران گرگان اولین روستایی بود که مسئله فناوری اطلاعات در آن ایجاد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: