کد خبر: ۳۴۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 06
یک متخصص زنان و زایمان گفت علت اصلی اینکه مادران از زایمان طبیعی فرار کرده و به سزارین گرایش دارند، ترس است. زایمان طبیعی یکی از شدیدترین دردهایی است که انسان در طول عمرش تجربه می‌کند.
شفا آنلاین:سلامت>شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: «در سال‌های اخیر با افزایش آگاهی و اطلاع افراد از تاثیرات مثبت زایمان طبیعی اشتیاق به آن افزایش یافته و تا حدودی آمار سزارین در بین مادران کاهش یافته است.»

به گزارش شفا آنلاینوی ادامه داد: «علت اصلی اینکه مادران از زایمان طبیعی فرار کرده و به سزارین گرایش دارند، ترس است. زایمان طبیعی یکی از شدیدترین دردهایی است که انسان در طول عمرش تجربه می‌کند.»

نیرومنش درباره عوارض و خطرات احتمالی عمل سزارین، بیان کرد: «امروزه با پیشرفت علم پزشکی خطرات این عمل تا حد زیادی کنترل شده است اما به هر حال باید توجه داشت که این عمل مانند هر عمل دیگری عوارض خود را دارد.»

این متخصص زنان گفت: «احتمال عفونت در عمل سزارین بیشتر از زایمان طبیعی است. همچنین خطر آمبولی یکی دیگر از عوارض احتمالی برای این عمل است.»

کنترل درد زایمان طبیعی با ورزش

وی درخصوص راهکارهای ترغیب مادران به زایمان طبیعی، اظهار کرد: «با انجام یکسری از ورزش‌های مخصوص در دوران بارداری می‌توان تا حدودی درد زایمان را کاهش داد. البته در مادرانی که خودشان تمایل به زایمان طبیعی دارند این همکاری و تحمل درد بهتر صورت می‌گیرد. علت این تمایل آگاهی مادران است.»

نیرومنش خاطرنشان کرد: «بهتر است مادران باردار در کلاس‌هایی که برای آمادگی زایمان طبیعی از حدود پنج ماهگی مادر طراحی شده، شرکت کنند. در آن کلاس‌ها در خصوص فیزیولوژیک زایمان صحبت می‌کنند و تا حدودی آمادگی لازم برای زایمان را به مادران می‌دهند.»

وی ادامه داد: «در این کلاس‌ها تکنیک‌های آرام‌سازی مانند نفس‌های عمیق و مکرر در طول زایمان آموزش داده می‌شود. مادرانی که در این کلاس‌ها شرکت کرده و توجیه شده‌اند، مقاومت بیشتری دارند. علاوه بر این مراکز درمانی باید امکانات لازم برای مراقبت از مادر و کنترل استرس آن‌ها را فراهم کنند.»

این متخصص زنان افزود: «بعضی دیگر از مراکز همچون انواع مراکز طب سوزنی در کشور وجود دارد که با انجام طب سوزنی در کمر مادر به کاهش درد هنگام زایمان کمک می‌کنند. با کمک تمامی این روش‌ها درد زایمان بسیار کم و قابل تحمل می‌شود.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: