کد خبر: ۷۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 17
شفا آنلاین>اجتماعی>براساس آخرین گزارش مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت«متما» تا پایان سال گذشته، ۷۳.۹۴ درصد مردم ایران از طریق اینترنت ADSL، اینترنت دایل‌آپ، وایمکس، اینترنت موبایل و اینترنت فیبر به شبکه متصل شده‌اند و ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران به نزدیک ۷۴درصد رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین،طبق اين بررسي‌ها كه با ملاك قرار دادن جمعيت ۷۵ ميليوني ايران برآورد شده است، ۵۵ ميليون و ۵۶۴ هزار و ۸۲۰ نفر در ايران كاربر و ۳۷ ميليون و ۴۸۴ هزار و ۷۷ نفر نيز مشترك اينترنت هستند و ضريب نفوذ اينترنت ADSL نيز به ۲۰.۷۲ درصد رسيده است. در اين طبقه‌بندي، كاربران اينترنت موبايل با حدود ۲۳ ميليون و ۹۱۸ هزار و ۴۵۴ مشترك و ضريب نفوذ ۳۱.۸۳ درصد، بيشترين سهم اتصالات اينترنتي را به‌خود اختصاص داده‌اند.

همچنين تعداد كاربران اينترنت ADSL در ايران ۱۵ ميليون و ۵۷۴ هزار و ۹۸ نفر و تعداد مشتركان اين فناوري 6 ميليون و ۲۲۹ هزار و ۶۳۹ مشترك برآورد شده است. طبق گزارش ضريب نفوذ اينترنت در ايران، 6 ميليون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر همچنان كاربر اينترنت دايل‌آپ هستند و ضريب نفوذ اين فناوري منسوخ شده در ايران ۹.۲۳ درصد گزارش شده است.

در زمينه كاربري اينترنت وايمكس نيز ۴.۰۳ درصد كاربران اينترنت از وايمكس استفاده مي‌كنند و تعداد مشتركان اين فناوري يك ميليون و ۲۱۲ هزار و ۶۰۳ و تعداد كاربران آن 3 ميليون و ۳۱ هزار و ۵۰۸ نفر اعلام شده است.

در بخش اتصال به اينترنت از طريق فيبر نيز 2 ميليون و ۶۵۶ هزار نفر مشترك اينترنت فيبر هستند و 6 ميليون و ۱۰۶ هزار نفر از اين فناوري استفاده مي‌كنند كه ضريب نفوذ ۸.۱۳ درصدي براي آن متصور مي‌شود. همچنين تهران با ۱۰۷ درصد و مازندران با ۹۶ درصد ضريب نفوذ، استان‌هاي برخوردار از بيشترين پوشش اينترنت اعلام شده‌اند.در اين بررسي ضريب نفوذ اينترنت باند پهن در ايران ۴۲.۳۱ درصد تا پايان سال ۹۳ برآورد شده است كه اين پارامتر در سال ۹۲ حدود ۱۷.۷۷ درصد اعلام شده بود.


برچسب ها: اينترنت ، متما ، ADSL
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: