کد خبر: ۷۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>اجتماعی>یک آژانس مدافع حیات وحش با استفاده از امکانات تلفن های همراه هوشمند به ارائه نرم افزاری ویژه دست زده است که گونه های در معرض خطر را به کاربران معرفی کرده و به این ترتیب آگاه سازی لازم برای نجات این موجودات را به وجود می آورد.
به گزارش شفا آنلاین،شاید از این پس بهتر باشد که در هنگام ورود به حیات وحش، تلفن همراه هوشمند خود را به همراه داشته باشید زیرا این دستگاه احتمالا به شما کمک خواهد کرد تا بیشتر از پیش مراقب گونه های در معرض خطر باشید. آژانسی تحت عنوان سرویس حیات وحش و ماهی های ایالات متحده (US Fish and Wildlife Service) به اقداماتی در این زمینه دست زده است. این آژانس  با همکاری توسعه دهندگان نرم افزاری موفق به طراحی یک ساختار جدید برای بهره گیری از کمک های مردم عادی برای نجات گونه های جانوری شده است.

 این برنامه که برای تلفن های همراه هوشمند طراحی شده است، FishBrain نام دارد و اطلاعات جامعی را در خود جای داده است. البته این برنامه پیش از این نیز مورد استفاده های عمومی قرار می گرفت ولی این آژانس، موارد جدیدی را به آن افزوده است. ویژگی جدید این نرم افزار رایگان به شما این امکان را می دهد که فهرستی از 50 گونه آبی و غیر آبی در معرض تهدید را در اختیار داشته باشید. همچنین اطلاعاتی در زمینه جایگاه زندگی این جانوران و دلیل به خطرافتادن زندگی آنها را نیز در اختیارتان قرار می دهد.

 به نظر می رسد این برنامه فقط در جهت اخطار دادن به ماهی گیران طراحی شده باشد اما کار این اپلیکیشن تنها اخطار دادن نیست بلکه با استفاده از اطلاعاتی که به کاربر خود می دهد موجب می شود که به صورت ناخودآگاه نسبت به این موجودات در معرض انقراض حساس تر شویم.

 این برنامه موجب می شود که کاربر کاملا این حقیقت را احساس کند که گونه نادری را دیده است و انقراض آن عواقب خاص خود را به همراه خواهد داشت. اگر مردم به استفاده از این برنامه در گوشی های هوشمند خود بپردازند می توان به نتایج خوبی در زمینه حفظ گونه های در حال انقراض دست یافت

سینا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: