کد خبر: ۳۴۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 2024June 30
نرخ بیکاری در میان سعودی‌ها به روند نزولی خود در سه ماهه اول سال جاری ادامه می‌دهد به طوریکه تاکنون به هدف «چشم انداز ۲۰۳۰» ۷ درصد نزدیک‌تر شده است.
شفاآنلاین: عمومی> «بر اساس آنچه که سازمان آمار عربستان سعودی در روز یکشنبه گزارش داد، نرخ بیکاری در میان سعودی‌ها ۰.۲ واحد کاهش یافت و به ۷.۶ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ رسید که در مقایسه با ۷.۸ درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ که پایین ترین سطح تاریخی خود را به ثبت رساند».
به گزارش شفا آنلاین بنابراین، نرخ بیکاری در میان سعودی‌ها به روند نزولی خود در سه ماهه اول سال جاری ادامه می‌دهد به طوریکه تاکنون به هدف «چشم انداز ۲۰۳۰» ۷ درصد نزدیک‌تر شده است.

از سوی دیگر، نرخ کلی بیکاری (برای سعودی‌ها و غیر سعودی‌ها) با افزایش جزئی ۰.۱ واحد درصدی به ۳.۵ درصد برای مدت مشابه رسیده است. این داده‌ها نشان می‌دهد که نرخ مشارکت زنان سعودی در نیروی کار با ۰.۸ درصد افزایش به ۳۵.۹ درصد رسیده است، علیرغم اینکه نرخ بیکاری زنان سعودی با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته به ۱۴.۲ درصد رسیده است.

قابل ذکر است که عربستان سعودی برای رساندن نرخ بیکاری به سطح هدف خود روی سه محور اصلی حساب می‌کند: پروژه‌های صندوق سرمایه گذاری عمومی، بومی سازی اشتغال و بخش خصوصی.

صندوق سرمایه گذاری عمومی ۶۴۴ هزار شغل تا پایان سال ۲۰۲۳ اضافه کرد که نشان می‌دهد سیاست بومی سازی اشتغال سعودی‌ها در حال ثمربخشی است.

افزایش هزینه‌های دولت و پروژه‌های توسعه بزرگ به ایجاد هزاران فرصت شغلی جدید کمک کرد و اصلاحات ارائه‌شده توسط دولت برای ورود تعداد زیادی از زنان سعودی به بازار کار، کمک‌کننده بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: