کد خبر: ۷۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 09
شفا آنلاین>اجتماعی>محور زابل به دوست محمدمرکز شهرستان هیرمند که بر اثر حرکت شن های روان بسته شده بود هم اکنون باز است .
 به گزارش شفا آنلاین، معاون اداره راه و شهرسازی زابل  با بیان این که در حال حاضر تردد در تمامی محورهای این شهرستان برقرار است از رانندگان خواست  با چراغ روشن  و با احتیاط بیشتر رانندگی کنند .

ذوالفقاری افزود : برای  جلوگیری از بسته  شدن محورهای مواصلاتی شمال استان ، هم اکنون  6گروه ماسه روب در این مناطق مستقر هستند .


دانشگاه علوم پزشکی زابل هم از مردم منطقه سیستان  خواست با توجه به شدت گرد و غبار و ذرات معلق در هوا ، حتی الامکان از منازل خود خارج نشوند و در صورت خروج از ماسک و یا دستمال مرطوب استفاده کنند .


ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان هم گفت : هم اکنون شدت وزش باد در زابل  83 کیلومتر بر ساعت رسیده و شعاع دید افقی به 100 متر و در زهک 68 کیلومتر برساعت با شعاع دید 500 متر رسیده است.


وی افزود : بر اثر وزش طوفان غلظت آلاینده ها در این منطقه  به پنج هزار و 217 میکروگرم بر مترمکعب افزایش یافته که این میزان بیش از 10 برابر حد بحران و 25 برابر حد استاندارد است .


وزش طوفان شن تا پایان هفته در شمال سیستان و بلوچستان  ادامه دارد .


مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان هم گفت : به علت طوفان شن و گرد و خاک شدید در منطقه شمال استان ، تمامی ادارات شهرستان های هامون، نیمروز ، زهک ، زابل و هیرمند امروز تعطیل است.


اربابی افزود : دستگاههای امدادی هلال احمر، راه و شهرسازی، پلیس راه  و بیمارستان ها آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

واحد مرکزی خبر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: