کد خبر: ۷۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 31
شفا آنلاین>روانشناسی>کافی است لباس هایی که با آب زعفران شستم و بر آن ورد خواندم را یک هفته بپوشی تا مشکلت حل شود.

به گزارش شفا آنلاین-"فالت بگیرُم! آهای خانم با شمام، فالت بگیرُم؟ بیا آقا، برات فال بگیرُم. یه فال جدید، یه چیزایی برات می گُم که تا حالا از کسی نشنیدی. برات یه خبرایی دارُم، تا چند وقت دیگه پول کِلونی میاد سراغت اما یه رِقیب داری، یه کسی که داره بِرات چاله می کَنه، زن و مردش معلوم نیست. فقط چند لحظه بیا پیشُم، بیا دستِت ببینُم تا برات تعریف کُنم."

*نقاب جدید فال گیران 

امروزه فالگیران، رمالان و کولی ها با شیوه های قدیمی و جدیدِ کف بینی، فال ورق، سرکتاب، بخت گشایی و ... در خیابان ها، دانشگاه ها، باشگاه های ورزشی، آرایشگاه ها و وسایل حمل و نقل عمومی برای دیگران نسخه می پیچند و حتی در شبکه های مجازی هم بدون نام و نشان و رد پایی برای خود کسب درآمد می کنند و افراد از هر قشری از بی سواد و کم سواد گرفته تا تحصیلکرده همگی حاضرند به جای توسل به خداوند، با پرداخت هزینه های زیاد، زندگی خود را به دست این کلاهبرداران بسپارند که تنها جیب خود را پر پول می کنند و با ورد و جادو زندگی ها را از هم می پاشند.

غافل از آن که در سایه این کارگشایی جرایمی همچون تجاوز، اغفال و ... قد علم می کنند که نمونه آن در فیلم "نطفه شوم" ساخته کریم آتشی نمایش داده شده است. 

*الو ... فال؟

سردرگمی، به هر چیزی چنگ می زنی، حتی دست به دامان رمال هم می شوی اما او به جای گره گشایی بدتر کلاف زندگیت را بر هم می ریزد.

مرضیه 21 ساله، شاغل- دانشجو، درباره فال و فالگیری می گوید: یک بار با خواهرم در خیابان چند زن فال گیر را دیدیم  و من از روی کنجکاوی نزدیک به 50 هزار تومان هزینه کردم و جز یک مشت خزعبلات چیزی عایدم نشد.

غزاله 24 ساله، شاغل - دانشجو، یکی از سرگرمی هایش فال است. اولین بار در آرایشگاه با خانم فال گیری آشنا شده و مبلغ 80 هزار تومان صرف فال کرد و  همچنان بدون دلیل قانع کننده ای به این روند ادامه می دهد.

مریم ، 50 ساله ، خانه دار ، می گوید: چند سال پیش برای حل مشکلی به یک فال گیر مراجعه کردم و او نسخه ای پیچید که تپش قلب امانم نمی داد. او به من گفت اگر تا یک هفته دیگر گوسفندی را قربانی نکنی یکی از عزیزانت را از دست می دهی و من تمام آن روزها را چون مرغ سرکنده دست و پا می زدم. اطرافیانم به من می گفتند دروغ است، توجه نکن! اذیت می شوی. اما آن یک هفته جان به لب شدم تا سپری شد، واقعاً از نظر روحی فشار زیادی به من آمد و خدا را شکر که هیچ اتفاقی در زندگیم نیفتاد.

فرامرز 32 ساله ، کارمند یک شرکت خصوصی نیز می گوید: عمه تحصیلکرده من علاقه شدیدی به فال دارد و به آن اعتیاد پیدا کرده است تا حدی که ماهانه پول زیادی را صرف فال گیری می کند. هر چه دیگران به او می گویند دست از این کار بردار، گوشش بدهکار نیست. او دچار وسواس فکری شده است. 

*سحر و جادو علوم شیطانی است

ناامیدی، به هر دری می زنی، بسته تر می شود. دلت غنج می رود برای روزهایی که صدایش می کردی و او مشتاق تر از تو گوش می داد. حالا هم برو، دیر نیست. خدایت چون همیشه انتظار می کشد. 

حجه الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی، درباره آسیب های مراجعه به فالگیرها ،  معتقد است : آگاهی یافتن بر سرنوشت افراد و اشیاء در محدوده علم پروردگار عالمیان است و حضرات معصومین علیهم السلام هم تا حدود زیادی به علم اجل ها (پایان امور) واقف هستند اما شخص دیگری نمی تواند به این آگاهی دست یابد مگر از طریق تقوا و پرهیزگاری برخی پرده ها برایش کنار برود. بنابراین علم رمالان و فالگیران و دعانویسان، علمی شیطانی است و این افراد از طریق سحر و جادو در سرنوشت افراد دخالت مخرب و ناشایست دارند. بین زن و شوهر تفرقه می اندازند، دختر را بیچاره و پسر را ناامید می کنند. 

این کارشناس مذهبی با اشاره به دلایل گرایش عده ای از مردم به فالگیری می گوید : دلیل اول جهل و دلیل دوم عطش انسان به دانستن سرنوشت خود است. 

اسلام به شدت در مقابل علوم شیطانی که بنیان گذار آن شیطان است، ایستادگی می کند و بهترین راه را قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام می داند و چنانچه انسانی گرفتار این علم شیطانی شد باید معوذتین (سوره های فلق و ناس) را بخواند و از شر شیطان به خدا پناه ببرد. این سوره کلید گشایش برای کسانی است که در مخمصه های شیطانی قرار گرفته اند. 

*بلند پروازی در آسمان خرافات

سخت در اشتباهیم، آن چنان در رویاهای خود فرو می رویم که نمی دانیم بیش از خود جلو رفته ایم.

دکتر جعفر بای، آسیب شناس، در خصوص گرایش روز افزون جامعه به فال گیری می گوید: افرادی که نمی توانند مشکلات خود را از طریق واقعیت، تعادل، منطق و عقلانیت حل کنند و توجیهی برای شکست و  ناکامی های خود ندارند به فالگیری، دعا نویسی و ... روی می آورند. 

متأسفانه برخی انسان ها متناسب با توانمندی های واقعی خودشان هدف گذاری نمی کنند و با عدم خودشناسی به دنبال آرمان های رنگارنگ می روند. آن چنان که برای احقاق خواسته های خود به خرافات و فال گیری روی می آورند. 

این روزها ممکن است فال گیری هم چون خیلی از مسائلی که قبحشان ریخته است برای گروهی از مردم به خصوص جوانان عادی به نظر برسد اما این مساله واقعیتی ناگوار و غیر قابل انکار است چرا که  مبانی و اصول اخلاقی، ارزشی و اعتقادی را زیر پا می گذارد و مسبب بروز کلکسیونی از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می شود .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: