در این گزارش که از سوی «اتحادیه ملی معلمان» در انگلیس منتشر شده تاکید شد: این روزها معلمان در مدارس انگلیس شاهد افزایش بروز اختلالاتی چون، اضطراب، استرس و دیگر مشکلات روانی در بین دانشآموزان در تمام گروههای سنی و با تواناییهای مختلف به ویژه در زمان برگزاری امتحانات هستند.
بنابر این گزارش، اکثر دانشآموزان انگلیسی به ناراحتیها و مشکلات استرسی مرتبط با امتحانات دچار میشوند.
شبکه خبری بیبیسی منتشر کرد که این گزارش تحت عنوان «کارخانه امتحانات؛ تاثیر ارزیابی دانشآموزان بر اساس قدرت پاسخگویی بر کودکان و نوجوانان» میافزاید: نتایج نظرسنجی از 8000 معلم نشان داد آموزشی که تنها با هدف گرفتن نمره قبولی ارائه گردد، موجب محدود شدن یادگیری در کودکان میشود.
این گزارش که حاصل مطالعات پروفسور «مرین هاچینگز»، محقق دانشگاه «متروپولیتن لندن» است، تاکید دارد که کودکان 10 یا 11 ساله در ایام امتحانات در بحران شدید به سر میبرند تا جایی که کار به گریه کردن و احساس بیماری نیز میکشد.
به نوشته روزنامه گاردین، به گفته هاچینگز، افزایش موارد تشخیص «اختلال بیش فعالی ناشی از نقص توجه» (ADHD) در کودکان از پیامدهای گرایش بیشتر به برگزاری آزمونها و امتحاناتی است که نتایج آنها برای دانشآموزان بسیار حیاتی است و در واقع موفقیتهای این کودکان در سالهای آتی به طور کامل وابسته به نتایج امتحانات است.
«کریستین بلوئر»، دبیرکل این اتحادیه گفت: یافتههای مربوط به تجربیات و نگرانیهای کودکان و محصلان کم سن و سال تکاندهنده و گاهی ناراحتکننده است. مطالعات در این زمینه از کاهش ارتباط متقابل میان معلم و دانشآموز، انعطافپذیری کم معلمان در پاسخگویی به یکایک دانشآموزان و افزایش فشار به کودکان برای انجام کارهایی که برای آن آمادگی لازم را ندارند، خبر میدهند.
وزارت آموزش و پرورش انگلیس نیز در این خصوص اعلام کرده که برای ارائه
خدمات مربوط به بهداشت روانی دانشآموزان سرمایهگذاری میکند. برای این
منظور در مدارس مراکز مشاوره دائر خواهد کرد و این کمکها افزون بر سرمایه
شامل اجرای پروژههای اختصاصی برای کمک به کودکان در جهت بهبود بهداشت
روانی آنها میشود.
ایسنا