کد خبر: ۶۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۴ - 2015June 28
شفا آنلاین>اجتماعی>معاينات سنجش سلامت نوآموزان مقطع اول ابتدايي همراه با دريافت آخرين واکسن سه گانه درسه ماه تابستان آغاز شده است.
به گزارش شفا آنلاین ،مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن تشريح جزييات طرح سنجش سلامت دانش آموزان و نوآموزان براي سال تحصيلي 95 - 94، در عين حال شايع‌ترين بيماري‌ها در سنين دانش‌آموزي را توضيح داد.

دکتر محمد اسماعيل مطلق گفت: معاينات سنجش سلامت نوآموزان مقطع اول ابتدايي همراه با دريافت آخرين واکسن سه گانه درسه ماه تابستان آغاز شده است. معاينات سال اول راهنمايي و سال اول دبيرستان نيز طبق روال هر سال انجام و براي دانش آموزان شناسنامه سلامت تکميل مي‌شود.
وي با اشاره به پيگيري مشکلات ويژه‌اي که ميان دانش آموزان مشاهده مي‌شود، گفت: امسال طرح پيگيري موارد ويژه را در دستور کار قرار داديم، يعني به صورت آزمايشي مواردي را که در بين دانش‌آموزان نياز به مراقبت ويژه دارند در طول سال تحصيلي تحت نظر قرار داده و به معلمان و خانواده‌هاي دانش‌آموزان نيز آموزش‌هايي در اين زمينه ارائه مي‌شود.
ارائه خدمات دندانپزشکي به دانش آموزان در قالب بيمه
مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص نحوه اجراي طرح سنجش سلامت دهان و دندان دانش آموزان نيز گفت: اين طرح با همکاري اداره دهان و دندان وزارت بهداشت صورت مي‌گيرد. بخشي از اين طرح به صورت فلورايدتراپي و فيشور‌سيلانت است که به صورت رايگان انجام مي‌شود.
مطلق با بيان اينکه همچنين براي اولين بار خدمات دندانپزشکي براي دانش آموزان در قالب بيمه ارائه مي‌شود، گفت: تمام مراکزي که فاقد يونيت دندانپزشکي بودند يا يونيت‌هاي مستعمل داشتند نيز تجهيز مي‌شوند. همچنين تعداي يونيت سيار نيز به مناطقي که فاقد مرکز درماني هستند منتقل مي‌شود تا در مدارسي که قراراست اين معاينات انجام گيرد، مستقر شوند.
به گفته وي، در طرح سنجش سلامت سال گذشته ، بيشترين مورد شايع در بين دانش آموزان چاقي و اضافه وزن بود که امسال قراراست آموزش و پرورش جشنواره‌هاي فرهنگي- ورزشي را به منظور افزايش تحرک دانش آموزان و تشويق آنها برگزار کند.
مطلق افزود: در بحث بوفه و تغذيه سالم مدارس نيز تاکيد کرده‌ايم که بوفه مدارس بايد اصلاح شود و آموزش‌هاي تغذيه‌اي را هم به مدارس و هم خانواده‌ها منتقل کنند. در کلاس‌ها نيز براي پيشگيري از افزايش وزن، دانش آموزان تا جايي که فضا اجازه مي‌دهد حرکات ورزشي و نرمشي داشته باشند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: