کد خبر: ۶۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۴ - 2015June 22
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>معاون فنی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: برنامه کشوری باقیمانده سموم بر روی محصولات کشاورزی، با جدیت در حال پیگیری است.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر سهیل اسکندری درباره برنامه کشوری باقیمانده سموم که از سال ۹۳ آغاز شده است، اظهار داشت: تامین اعتبار این برنامه از سوی سازمان غذا و دارو صورت گرفت و برنامه ریزی با ۷ محصول در ارتباط با باقیمانده سموم، کنترل باقیمانده های کودهای کشاورزی با شاخص نیترات و فلزات سنگین آغاز شد.

وی گفت: جمع آوری نتایج این برنامه در حال انجام است که نتایج به معاونت های غذا و دارو دانشگاه ها و مسئولین ذیصلاح ابلاغ  خواهد شد تا بتوانند کنترل های لازم را در این زمینه داشته و یا تغییراتی که نیاز باشد صورت دهند.

اسکندری در ادامه به ۷ محصول ذکر شده اشاره کرد و گفت: ۴ محصول از جمله برنج، سیب درختی، گوجه فرنگی و خیار مربوط به باقیمانده سموم می باشد و در ارتباط با باقیمانده کودهای کشاورزی و فللزات سنگین می توان به سیب زمینی، پیاز و کاهو می باشد.

معاون فنی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: در سال جاری و در ۶ ماهه اول سال برنامه مطابق با پروتکل سال ۹۳ در حال پیگیری است و از مهر ۹۴ پروتکل تغییر پیدا خواهد کرد و تعداد محصولات افزایش خواهد یافت و تعداد سموم نیز که قرار است با توجه به توانمندی آزمایشگاه ها مورد آزمایش قرار گیرد، بررسی خواهد شد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: