کد خبر: ۶۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 15
رییس سازمان نظام پزشکی:
شفاآنلاین :جامعه پزشکی>درمان>رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس یکی از موفق ترین ارائه خدمات پزشکی را داشتیم، گفت: باید تدابیری اندیشید تا سایر کشورها از تجربه موفق ایران در طراحی بیمارستان های صحرایی که در دوران دفاع مقدس اجرا شد، الگوبرداری کنند.
به گزارش شفا آنلاین : علیرضا زالی در میزگرد تخصصی مراقبت های بهداشتی در معرض خطر، با بیان اینکه بسیاری از قوانین بین المللی مرتبط با شرایط جنگ از سوی کشورهای درگیر مراعات نمی شود، افزود: باید تدابیری اندیشید تا طرفین درگیر جنگ متعهد به بی خطر نگهداشتن بیمارستان ها و کادرهای درمانی شوند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین بحث های چالش پذیر کنونی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشورهای درگیر، رعایت نشدن حقوق بشردوستانه و مصون ماندن گروه های بهداشتی است.

زالی با اشاره به ضرورت فراهم کردن فضای امن و ایمن برای ارائه کنندگان خدمات درمانی گفت: متاسفانه ارائه خدمات در جنگ با مشکلات بسیاری روبرو بوده و گاه ممکن است امکانات بسیار فراهم باشد، اما گروه های پزشکی نتوانند خدمات لازم را ارائه دهند.

وی افزود: متاسفانه اصل بی طرفی کادرهای درمانی معمولا از سوی طرفین درگیری ها نقض می شود و در این زمینه نزدیکی مراکز درمانی با مراکز سیاسی و اداری در شهرها و به خصوص در شهرهای کوچک، این مراکز را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: